اینستاگرام NFT ها را برای کاربرانش دسترس پذیر می‌کند

شبکه اجتماعی اینستاگرام در صدد است تا توکن‌های غیرقابل معاوضه NFT را اضافه و برای کاربرانش دسترس‌پذیر کند.

اینستاگرام NFT ها را برای کاربرانش دسترس پذیر می‌کند

«آدام موسری» مدیرعامل اینستاگرام به تازگی اعلام کرده که این سرویس اشتراک گذاری عکس و ویدیو، در تلاش برای ساخت قابلیت‌هایی هستند که NFT ها (توکنهای غیرقابل معاوضه) را دربرمی‌گیرند.

اگر چه این دارایی‌های دیجیتالی برای کلکسیونرهای هنری یا ویدیویی دنیای مدرن محبوب هستند، اما کلید دیجیتالی برای راه یافتن به متاورس (دنیای مجازی) هستند؛ زیرا می‌توانند مالکیت را در یک دنیای مجازی انتقال دهند.

اینستاگرام در حال بررسی NFT ها و نحوه دسترس پذیرتر کردن آنهاست

موسری در یک استوری اینستاگرام اعلام کرد هنوز خبری برای اعلام وجود ندارد، اما ما قطعا در حال بررسی NFT ها و نحوه دسترس پذیرتر کردن آنها برای مخاطبان گسترده هستیم. تصور می‌کنم NFT ها عرصه جالبی باشند که می‌توانیم در آنها نقشی داشته باشیم و همچنین راهی برای کمک به تولیدکنندگان محتوا هستند.

اگرچه موسری درباره برنامه اینستاگرام توضیح چندانی نداد، اما اظهارات وی نشان می‌دهد که اینستاگرام ممکن است ابزارهایی را برای کاربرانش فراهم کند تا توکنهای غیرقابل معاوضه ای که ایجاد می‌کنند را نمایش دهند یا به افراد امکان می‌دهد تولیدکنندگان محتوای محبوبشان را دنبال کنند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، «الساندرو پالوسی» طراح برنامه، نخستین فردی بود که با ارسال اسکرین‌شات‌هایی در توییتر، از جزئیات برنامه مربوط به NFT ها در اینستاگرام پرده برداشت.

طبق اطلاعات به اشتراک گذاشته شده از سوی پالوسی، کاربران اجازه خواهند داشت برای NFT ها در اینستاگرام مستقیما درخواست خرید دهند و اینستاگرام احتمالا از کیف‌های رمزارز کوین بیس و مِتاماسک و همچنین Novi فیس بوک حمایت می‌کند.

همچنین بخوانید: واتساپ مسیری آسان‌تر برای ارسال و دریافت رمزارز بدون کارمزد

توکن‌های غیرقابل معاوضه معمولا به صورت آنلاین معامله شده و به یک رمزارز مرتبط هستند. این دارایی‌های دیجیتالی در سال ۲۰۲۱ با رشد انفجاری محبوبیت عمومی روبرو شدند و مجموع فروش آنها امسال به ۱۲ میلیارد دلار صعود کرده که تا حدودی به دلیل ورود برندهای بزرگی مانند نایکی به عرصه توکنهای غیرقابل معاوضه و دنیاهای مجازی بوده است.

شرکت مادر اینستاگرام در ژوئیه با اعلام تغییر نام خود از «فیس بوک» به «مِتا»، موج جدیدی از توجه عمومی به متاورس را برانگیخت.

متاورس واژه ای است که به فضاهای مجازی اطلاق می‌شود که در آنجا افراد می‌توانند بازی، کار و تجارت را با استفاده از آواتارهایی که به صورت دیجیتالی تعامل دارند، انجام دهند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر