خیر، اینستاگرام بسته نمی‌شود!

نمایندگان مجلس در اولین جلسه بررسی طرح صیانت، تاکید کردند که قرار نیست پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام بسته شود بلکه مجلس فقط به‌دنبال رفع خلاء‌ قانون‌گذاری در این حوزه است.

خیر، اینستاگرام بسته نمی‌شود!

بالاخره اولین جلسه بررسی طرح صیانت، در حالی که در جلسه قبلی تنها اعضای هیات رییسه انتخاب شده بودند، روز گذشته در مجلس برگزار و به‌دلیل تاکید بر شفاف‌سازی، این جلسه به‌صورت زنده هم پخش شد.

بیشتر بخوانید: وعده قالیباف درباره جلسات طرح صیانت اجرا می‌شود؟

محمد باقر قالیباف - رئیس مجلس شورای اسلامی- در این جلسه اظهار کرد: «امروز بحث مربوط به فضای مجازی واقعیت مهمی است. امروزه این فضا، فضای واقعی و حقیقی است که زندگی مردم را در ابعاد مختلف و در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی تحت تاثیر قرار داده است؛ به گونه ای که شاکله اصلی زندگی مردم وارد حوزه فضای مجازی شده و همه ما باید نسبت به این مهم دقت و توجه لازم را داشته باشیم و به عنوان نماینده مردم این فضا را برای یک زندگی مناسب‌تر و امن فراهم کنیم.»

وی خاطرنشان کرد: «نمایندگان حاضر در این جلسه از کمیسیون‌های مختلف همگی در ابعاد مختلف در حوزه‌های صنایع، فرهنگی، اجتماعی و همه مجموعه‌ها متخصصین این حوزه هستند، امیدواریم در کمیسیون مشترک این قانون با دقت و توجه دنبال شود. اطلاع‌رسانی‌ها و جلسات کمیسیون مشترک علنی است و مباحث از مجموعه خانه ملت و رسانه‌ها منعکس می‌شود.»

قالیباف: قرار نیست اینستاگرام بسته شود

قالیباف همچنین تاکید کرد: «افراد تحت فضاسازی گروه‌های خاص و فشارهای خارج از کشور که گفته می‌شوند قرار است پلتفرم‌ها بسته شود قرار نگیرند، خیر، قرار است صرفا خلاء‌ قانون‌گذاری در این حوزه رفع شود. فضاسازی هایی بود که می‌گفتند برای مثال قرار است اینستاگرام بسته شود، خیر، بخش عمده‌ای از زندگی مردم در فضای اینستاگرام دنبال می‌شود، اما قانون‌گذاری لازم هم مورد توجه است که در این کمیسیون انجام خواهد شد.»

کامل‌تر بخوانید: در نشست کمیسیون ویژه طرح صیانت با حضور قالیباف چه گذشت؟

منبع: ایسنا

ارسال نظر