واکنش شبکه های اجتماعی به بازگشت احتمالی شهرام شب پره به ایران!

رسانه کلیک – در پی وعده رئیسی مبنی بر تسهیل امکان بازگشت ایرانیان خارج نشین به وطن، این روزها خبر بازگشت شهرام شب پره به ایران در فضای مجازی بسیار داغ شده است.

واکنش شبکه های اجتماعی به بازگشت احتمالی شهرام شب پره به ایران!

به گزارش کلیک، به نقل از روزنامه شهروند؛ محمد معتمدی از خوانندگان نزدیک به صداوسیما و نهادهای فرهنگی دولتی پیگیر وعده رئیسی مبنی بر امکان بازگشت ایرانیان خارج از کشور به وطن شد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری منتخب ایران، پیش‌ازاین وعده امکان بازگشت ایرانیان خارج نشین به کشور را داده و از تسهیل شرایط بازگشت به کشور سخن گفته بود. ازاین‌روی محمد معتمدی پس از اولین نشست رسانه‌ای سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، این موضوع را مطرح کرده و خواستار رسیدگی به آن شد.

سایت‌هایی مانند رکنا و اقتصاد ۲۴ هم گفته‌اند که در پی این نشست و مسائل و وعده‌های مطرح‌شده در آن؛ محمد معتمدی با انتشار ویدیویی از شهرام شب ‌پره که در آن از آرزوی بازگشت به ایران سخن می‌گوید، خواستار تسهیل در بازگشت این خواننده پیشکسوت شد.

چرا شهرام شب پره؟

بسیاری از رسانه‌های داخلی در واکنش به امکان بازگشت شهرام شب پره به ایران نوشته‌اند که این خواننده معروف لوس‌آنجلسی هیچ فعالیت سیاسی در کارنامه خود نداشته و در صورت بازگشت به ایران حتی می‌تواند به کاری غیر از خوانندگی نیز بپردازد. این سخنان اما از دیدگاه فضای مجازی واکنش‌های بسیار متفاوتی داشته است.

اما این تنها شهرام نیست که خواستار بازگشت به وطن شده است. قبلا بیژن مرتضوی، سیاوش قمیشی، زنده‌یاد جهان و شماری دیگر از خوانندگان ایرانی خارج از کشور نیز خواستار بازگشت بوده‌اند که از این افراد شماری روند بازگشتشان به کشور متوقف‌شده و شماری دیگر اما در حال حاضر در ایران زندگی می‌کنند.

واکنش مجازی نسبت به بازگشت شهرام شب پره به ایران

درخواست محمد معتمدی برای فراهم کردن مقدمات بازگشت شهرام شب ‌پره، پاسخ‌ها و واکنش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال داشته و در این میان برخی از هنرمندان نیز کامنت‌هایی را در این مورد منتشر کرده‌اند.

برخی از امید به بازگشت وی گفته و اظهار خوشحالی کرده‌اند و برخی نیز چندان به این قضیه خوش‌بین نیستند. این عده بازگشت شهرام را غیرممکن دانسته‌ و به سرنوشت حبیب اشاره‌کرده‌اند.

آیا تاریخ تکرار خواهد شد؟

در سال‌های گذشته شماری از هنرمندان ایرانی خارج نشین عزم بازگشت به کشور کرده‌اند که دراین‌بین تعدادی از آن‌ها موفق شده و البته شماری نیز به هدفی که در ذهن داشتند، نرسیده‌اند.

دراین‌بین شاید بتوان مورد حبیب را آشناترین داستان بازگشت هنرمندان خارج نشین دانست. خواننده، آهنگساز، نوازنده و ترانه‌سرای معتبر، محبوب و صاحب سبکی که در سال 1388 با مجوز رئیس‌جمهور وقت به همراه خانواده‌اش به ایران بازگشت و در نهایت نیز چند سال بعد بر اثر ایست قلبی درگذشت -بدون اینکه هیچ‌یک از وعده‌هایی که پیش از بازگشت به کشور به او داده شده بود، عملی شده باشد.

ازاین‌روی طرفداران داخلی شهرام شب پره در فضای مجازی مخالف بازگشت او به وطن بوده و نگران آینده او در ایران هستند.

ارسال نظر