فیسبوک می‌خواهد نسخه جدیدی از اینترنت عرضه کند | تلفیق دنیای مجازی و واقعی

از نظر تحلیلگران، دلیل تغییر نام فیس‌بوک به متا، قصد فیسبوک برای راه اندازی نسل جدیدی از اینترنت است که مرز جهان واقعی و مجازی در آن کمرنگ شده باشد.

فیسبوک می‌خواهد نسخه جدیدی از اینترنت عرضه کند | تلفیق دنیای مجازی و واقعی

به نقل از سی جی تی ان، فیس بوک نام جدید متا را برای خود انتخاب کرده و البته پلتفرم شبکه اجتماعی این شرکت نام فیس بوک را برای خود حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: زاکربرگ تغییر نام فیس‌بوک به «متا» را اعلام کرد | دلایل و تغییرات چیست؟

به گفته لورا رایز مشاور بازاریابی، فیس بوک یک پلتفرم شبکه اجتماعی جهانی است که به خلق چیزی متهم شده که برای مردم و جامعه مضر است و منجر به انتشار اخبار دروغ، نفرت پراکنی و مسمومیت ذهنی کاربران می‌شود.

همچنین بخوانید: فیسبوک نام خود را تغییر می‌دهد | راهی برای کاهش فشارها

لذا حالا با نام گذاری جدیدی بازگشته و هدف از این کار خلق نسخه جدیدی از اینترنت است که در آن مرز جهان حقیقی و مجازی کمرنگ شده است.

مارک زاکربرگ این دنیا را یک محیط مجازی توصیف کرده که کاربرانش می‌توانند روزی دوستان خود را ملاقات کرده و کارهایشان را انجام دهند، خرید کنند، به مسافرت بروند، کنسرتی را مرور کرده و آثار هنری خلق کنند.

ویکتوریا پتراک تحلیل‌گر فناوری های نوظهور، دیدگاه های فیس بوک را موجب خلق جهانی یکپارچه و مضحک دانسته است.

قرار است برای راه اندازی متا ده هزار توسعه دهنده توسط فیس بوک در کشورهای عضو اتحادیه اروپا استخدام شوند. زاکربرگ مدعی شده طی یک دهه آینده متاورس یک میلیارد نفر کاربر خواهد داشت و برای میلیون‌ها برنامه نویس و توسعه دهنده مشاغل پشتیبان خلق خواهد کرد.

زاکربرگ تنها فردی نیست که در اندیشه خلق چنین دنیایی است و مایکروسافت و شرکت ان ویدیا سازنده انواع تراشه، برنامه های مشابهی در این زمینه دارند.

منبع: فارس

ارسال نظر