ماجرای قفل شدن اکانت مدیرعامل اینستاگرام چه بود؟

یک کاربر ناشناس با فریب سیستم اعلام فوت اینستاگرام توانست کاری کند تا حساب کاربری مدیرعامل این پلتفرم یعنی آدام موسری قفل شود.

ماجرای قفل شدن اکانت مدیرعامل اینستاگرام چه بود؟

قفل شدن اکانت مدیرعامل اینستاگرام به عنوان متوفی

کاربری ناشناس با نام Syenrai توانست با سوء استفاده از ویژگی Memorialisation اینستاگرام، که عموما برای گزارش فوت صاحب حساب به کار می‌رود، اکانت مدیرعامل این پلتفرم یعنی آدام موسری را در ماه سپتامبر قفل کند. جالب است که این بار از ویژگی‌ها و امکانات اینستاگرام علیه خود مسئولان شرکت استفاده شده است.

سیستم یادبود ابتدا روی فیس‌بوک عرضه شد و چند ماه بعد به علت افزایش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در دسترس کاربران اینستاگرام نیز قرار گرفت. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا با تکمیل فرم موجود در برنامه، فوت یک شخص را به شرکت گزارش کنند. البته کاربر باید علاوه بر ارسال گواهی فوت و اسناد مورد نیاز دیگر، ثابت کند که از بستگان درجه یک متوفی است.

کاربر Syenrai با استفاده از آگهی‌های ترحیم موجود در اینترنت، یک آگهی ترحیم جدید برای آقای موسری ساخته و توانسته است سیستم را قانع کند که وی به تازگی فوت کرده است. وی می‌گوید این ترفند در 98 درصد مواقع کارساز است.

مقامات اینستاگرام در ماه سپتامبر اقرار کردند Syenrai به خوبی توانسته است آن‌ها را فریب دهد. با این حال فرد کلاه‌بردار عقیده دارد که اگر شخص مدیرعامل موسری را مورد هدف قرار نمی‌داد، مشکل سیستم به این زودی برطرف نمی‌شد.

ارسال نظر