هک اینستاگرام ۴۶ میلیون کاربر ایرانی واقعیت دارد؟

افشای اطلاعات ۴۶ میلیون کاربر ایرانی اینستاگرام، توییتر و تلگرام، خبری است که «باب دیاچنکو» یکی از متخصصان جهانی امنیت داده است. این موضوع احتمالا مربوط به کاربران نسخه‌های غیررسمی این پلتفرم‌هاست.

هک اینستاگرام ۴۶ میلیون کاربر ایرانی واقعیت دارد؟

هک اینستاگرام ۴۶ میلیون کاربر ایرانی

به گزارش کلیک به نقل از تجارت‌نیوز، به تازگی خبری مبنی بر هک شدن اکانت اینستاگرام ایرانی‌ها توسط هکرهای ناشناس شنیده شده که باعث فاش شدن اطلاعات بیش از ۴۶ میلیون از کاربران ایرانی پلتفرم اینستاگرام و تلگرام شده است.

«باب دیاچنکو» محقق مستقل امنیت، خبر از افشای اطلاعات ۴۶ میلیون اکانت اینستاگرام، ۱.۲ میلیون اکانت توییتر و ۱۸۰ هزار اکانت تلگرام ایرانی در دیتابیسی مرتبط با وب سایت secnerd[.]ir داد. ‌

هنوز مشخص نیست این افراد چرا و چگونه این اطلاعات را ذخیره کرده‌اند.

هک اینستاگرام ۴۶ میلیون کاربر ایرانی

هک اینستاگرام کاربران ایرانی

این محقق در سال ۱۳۹۹ نیز از لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی که شامل یوزرنیم و شماره تلفن می‌شد، توسط یک نسخه غیر رسمی تلگرام خبر داد.

پس از آن سخنگوی اپلیکیشن تلگرام هم تایید کرد که این اطلاعات افشا شده مربوط به یک نسخه غیررسمی از این برنامه است.

سایت Comparitech با کمک باب دیاچنکو Bob Diachemko روی این دیتابیس کار کرد و متوجه شد که این دیتابیسِ لو رفته، شامل نام کاربری (یوزرنیم) و شماره تلفن افراد و دیتاهای دیگری است.

با وجود این، این اطلاعات شامل محتوای چت کاربران نبود و با گزارش به شرکت میزبان، این دیتابیس از روی وب حذف شد.

این احتمال وجود دارد که افشای اطلاعات ۴۶ میلیون کاربر ایرانی اینستاگرام به دلیل استفاده کاربران ایرانی از اپلیکیشن‌های غیررسمی و جعلی پلتفرم‌ها مانند جذب فالوور، تلگرام‌های مختلف و غیره که به نوعی با اینستاگرام و تلگرام مرتبط هستند، باشد.

توصیه به کاربران ایرانی اینستاگرام برای پیشگیری از هک

برای پیشگیری از سواستفاده از اطلاعات شخصی، به کاربران توصیه می‌شود که نه تنها از اپلیکیشن‌های غیررسمی استفاده نکنند، بلکه نام کاربری و رمز‌های خود را عوض کنند.

همچنین نسبت به هر نوع دسترسی غیرمجاز و یا ناشناخته به حساب‌های کاربری خود حساس باشید و هر نوع پیام اخطاری را جدی بگیرید.

همچنین ببینید: این نمودار آغاز فیلتر اینستاگرام در ایران را نشان می‌دهد؟

ارسال نظر