نقض پتنت پیام رسان های بلک بری، فیس بوک را دادگاهی کرد

رسانه کلیک - روز گذشته در دادگاه فدرال لس آنجلس، در ازای شکایت بلک بری به دلیل نقض پتنتی مرتبط با تکنولوژی نرم افزارهای ارسال پیام، شاهد دادگاهی شدن فیس بوک بودیم.

نقض پتنت پیام رسان های بلک بری، فیس بوک را دادگاهی کرد

این شکایت پیرامون پیام رسان Facebook Messenger و نرم افزارهای مشابه این کمپانی مانند واتس اپ و اینستاگرام تنظیم شده است.

بر اساس متن این دادخواست، ظاهرا بلک بری حدودا هفت سال با فیس بوک پیرامون این موضوع در حال مکاتبه است و نامه نگاری ها، به نتیجه ای نرسیده و دادگاهی شدن فیس بوک را در پی داشته است.

از آنجا که جزئیات این شکایت هنوز مشخص نشده، لذا پیش بینی می شود که دادخواست یاد شده پیرامون پیام رسان بلک بری (BBM) تنظیم شده است. پیش از آنکه سرویس هایی مانند تلگرام به وجود آید، کاربران با استفاده از پیام رسان بلک بری می توانستند بدون احتیاج به پروتکل های SMS یا MMS، اقدام به ارسال پیام کنند. چندی پیش این مسنجر محبوب برای سیستم عامل اندروید و آی او اس نیز عرضه شد.

در هر صورت اگر بلک بری مدارک دادگاهی شدن فیس بوک را پیرامون تکنولوژی های استفاده شده در پیام رسان BBM ارائه کرده باشد، آیا می توان انتظار داشت که در آینده ای نزدیک، شاهد شکایت این برند کانادایی از اپل، گوگل و شرکت های دیگر باشیم؟

متأسفانه تا زمانی که مفاد این دادخواست به صورت کامل و جامع در رسانه ها منتشر نشده و از جزئیات دقیق آن باخبر نشویم، فقط می توانیم تصمیمات آینده بلک بری را پیش بینی کنیم.

در حال حاضر، مقامات فیس بوک هیچ گونه اظهار نظری پیرامون این شکایت نامه عنوان نکرده اند و باید منتظر برگزار شدن دادگاه و نتایح آن باشیم.

آیا از پیام رسان فیس بوک و بلک بری استفاده می کنید؟ لطفا تجربیات خود پیرامون این دو اپلیکیشن را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر