فیس بوک آمار دقیق کاربران غیر عضو را در دست دارد؛ جمع آوری و سرقت اطلاعات از وب سایت ها!

رسانه کلیک -  زاکربرگ اخیرا در کنگره آمریکا درباره نحوه دریافت اطلاعات کاربران غیر عضو در فیس بوک توضیح داد و بسیاری از افراد این اقدام فیس بوک را سرقت اطلاعات کاربران عنوان کرده اند. حال، این سوال مطرح می شود که چطور اطلاعات افرادی که حتی در این شبکه اجتماعی عضویت نداشته اند، جمع آوری شده است!

فیس بوک آمار دقیق کاربران غیر عضو را در دست دارد؛ جمع آوری و سرقت اطلاعات از وب سایت ها!

بعد از رسوایی های اخیر فیس بوک و سرقت اطلاعات کاربران، هشتگ DeleteFacebook# در اعتراض به این شبکه اجتماعی ساخته شد. اگر اخبار دنیای تکنولوژی را دنبال کرده باشید، حتما در جریان اتفاقات اخیر پیرامون کمبریج آنالیتیکا و رسوایی های به بار آمده برای فیس بوک هستید. این روزها، افراد و رسانه های زیادی در مورد این موضوع صحبت می کنند. چندی پیش مارک زاکربرگ در کنگره آمریکا حاضر شد و ضمن پاسخ به سوال های سناتورها و نمایندگان این کشور، شهادت نامه ای را تنظیم و امضا کرد ( مارک زاکربرگ رسوایی کمبریج آنالیتیکا را گردن گرفت/ هنوز هم در فیس بوک بهترین هستم ).

زاکربرگ در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که اطلاعات تمامی کاربران، حتی آن دسته از افرادی که اکانت فیس بوک ندارند، نیز قابل جمع آوری است ( کاربران اینترنتی فاقد اکانت فیس بوک هم ردیابی می شوند/ رگبار انتقادات به مارک زاکربرگ ).

در حال حاضر، عدم توانایی فیس بوک در محافظت از حریم شخصی و سرقت اطلاعات کاربران توسط کمبریج آنالیتیکا، سوژه اصلی بسیاری از محافل خبری است و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از اعضای این شبکه اجتماعی، صفحه و اکانت خود را در فیس بوک مسدود و حذف کنند.

زاکربرگ در حالی که پیش از ورود به کنگره، شهادت نامه خود را تنظیم کرد، در پاسخ به سوالات نمایندگان و سناتورها تا آنجا که توانست سعی کرد نسبت به ماجرا طفره رود. وی در شرایطی که به نظر می رسید قصد افشای نحوه سرقت اطللاعات کاربران فاقد اکانت فیس بوک را ندارد، زمانی که تحت فشار سوالات قرار گرفت، به این موضوع اعتراف کرد که امکان سرقت اطلاعات کاربران فاقد اکانت فیس بوک امکان پذیر است ( اظهارات جنجالی مارک زاکربرگ در کنگره آمریکا درباره رسوایی های اخیر فیس بوک ). البته رهبر فیسبوک هدف از این اقدامات را «امنیتی» خواند.

در پستی که در وبلاگ فیس بوک ارسال شده، ساز و کار این روش به صورت مختصر توضیح داده شده است. موضوع اصلی به وب سایت ها یا اپلیکیشن هایی بر می گردد که از خدمات این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

متن کوتاه درج شده در وبلاگ فیس بوک به شرح زیر است:

زمانی که شما وارد یک وب سایت شده یا از اپلیکیشنی استفاده کنید که از خدمات فیس بوک بهره می برد، این اطلاعات برای ما به صورت خودکار ارسال می شود؛ حتی اگر همان لحظه از سایت خارج شوید یا اکانت فیس بوک نداشته باشید. دلیل این امر آن است که وب سایت یا اپلیکیشن های دیگر، امکان تشخیص سرویس های خدماتی فیس بوک را ندارند.

به عبارت دیگر اگر شما از یک وب سایت مجهز به دکمه لایک بازدید کنید، اطلاعات شما بدون کسب هیچ گونه اجازه ای برای فیس بوک ارسال می شود!

همچنین در صورتی که دوستان شما از چنین سایت هایی بازدید کرده و اطلاعات مخاطبین خود را با آن به اشتراک بگذارند، به این ترتیب اطلاعات شما نیز در دسترس فیس بوک قرار می گیرد!

شاید تصور کنید که حمایت از کمپین DeleteFacebook# و حذف پروفایل و اکانت این شبکه اجتماعی باعث عدم دسترسی فیس بوک به اطلاعاتتان شود، اما با خواندن این مطلب باید مطمئن شده باشید که کاری از دست کسی بر نمی آید و فیس بوک آمار دقیق شما را در دست دارد!

ارسال نظر