کمبریج آنالیتیکا به حریم شخصی 87 میلیون کاربر تجاوز کرد/ تلاش فیس بوک برای احیای آبروی از دست رفته!

رسانه کلیک - مسئولان فیس بوک به تازگی برای 87 میلیون نفر از کاربرانی که حریم شخصی شان در پی رسوایی کمبریج آنالیتیکا مورد تجاوز قرار گرفته، اطلاعیه صادر کرده است.

کمبریج آنالیتیکا به حریم شخصی 87 میلیون کاربر تجاوز کرد/ تلاش فیس بوک برای احیای آبروی از دست رفته!

همانطور که می دانید، رسوایی کمبریج آنالیتیکا این روزها به نقل محافل خبری تبدیل شده و روز به روز نیز بر اخبار آن افزوده می شود و همین موضوع نیز باعث سرافکندگی فیس بوک و مدیر عامل آن، مارک زاکربرگ شده است. وی در آخرین اظهارات خود رسوایی کمبریج آنالیتیکا را شخصا گردن گرفت !

مدیران این شبکه اجتماعی امروز طی اطلاعیه ای اعلام کردند که در صورتی که کمبریج آنالیتیکا به حریم شخصی کاربران سرک بکشد، پیغامی پیرامون این موضوع برای آنان ارسال می شود. این در حالی است که مارک زاکربرگ روز چهارشنبه ۱۱ آوریل باید در کنگره جهانی در مورد حریم شخصی افراد شهادت دهد .

عدد 87 میلیون چندان هم دقیق نیست. بر اساس اعلام مارک زاکربرگ، این شبکه اجتماعی در مورد پدیده تجاوز به حریم شخصی کاربران عددی بالاتر را در نظر گرفته است، چرا که احتمال آلوده شدن دوستان افرادی که به عنوان مثال در تست ها و آزمون های آنلاین مختلف شرکت کرده اند و اطلاعات آنها از این طریق سرقت شده نیز وجود دارد، اما متأسفانه فایل تاریخ این وقایع در دسترس نیست و به همین دلیل نمی توان رقم دقیقی را برای تعداد کاربران قربانی عنوان کرد.

کریستوفر وایلی ، یکی از پرسنل کمبریج آنالیتیکا تعداد افراد متاثر از این اتفاق را بیش از 85 میلیون نفر می داند و بر این باور است که اطلاعات سرقت شده در کشور روسیه، محل زندگی الکساندر کوگان ، برنامه نویس نرم افزار کوییز نگهداری می شود. کوگان از زمانی که برنامه کوییز ارائه شد، در فیس بوک دائما به دفتر کمبریج آنالیتیکا رفت و آمد می کرد؛ این در حالی است که کمبریج آنالیتیکا ادعا کرده تنها اطلاعات 30 میلیون کاربر در اختیارش قرار دارد!

فیس بوک به دلیل رسوایی های اخیر و سوالاتی که توسط منابع مختلف از آنها پرسیده می شود، در سخت ترین وضعیت تاریخی خود به سر می برد. در پی این اتفاقات، ارزش فیس بوک با 100 میلیارد دلار کاهش به 456 میلیارد دلار رسیده است.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که مدیران این شبکه اجتماعی، رویدادهای اخیر را چگونه مدیریت کرده و آیا توان بازگشت به دوران اوج را خواهند داشت یا خیر.

ارسال نظر