تبلیغات مربوط به درمان ویروس کرونا از فیس بوک حذف می شوند

رسانه کلیک - ویروس کرونا تبدیل به یک نگرانی جهانی شده است. به تازگی فیس بوک اعلام کرده تبلیغات با مضمون درمان این ویروس را حذف می کند.

تبلیغات مربوط به درمان ویروس کرونا از فیس بوک حذف می شوند

افزایش آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا و همچنین شیوع آن در کشورهای جدید، باعث شده افراد بیش از پیش نگران باشند. کشورهای مختلف در حال تلاش برای مبارزه و کنترل این بیماری هستند؛ با این حال به صورت روزانه به تعداد قربانیان اضافه می شود ( جدیدترین آمار کرونا در ایران از 139 مبتلا و 19 فوتی حکایت دارد ).

همانطور که در دنیای واقعی این ویروس مشکلات زیادی را ایجاد کرده، در شبکه های اجتماعی نیز در مرکز توجه قرار دارد. در حالی که اکثر اطلاعات مربوط به ویروس کرونا آسیبی به افراد نمی زنند، تعدادی از آن ها اطلاعات اشتباه و غلط در اختیار کاربران قرار می دهند. ماه گذشته میلادی شرکت های فیس بوک، گوگل و توییتر خبر از جلوگیری از پخش اطلاعات غلط در پلتفرم های خود دادند ( چگونه گوشی خود را برای مبارزه با ویروس کرونا تمیز کنیم؟ ).

حال فیس بوک اقدام دیگری را در پیش گرفته که آن، حذف تبلیغات با مضمون درمان قطعی ویروس کرونا است. فیس بوک در این زمینه اعلام کرده:

ما اخیرا سیاستی را برای ممنوعیت پخش تبلیغات مربوط به ویروس کرونا و ایجاد نگرانی در میان مردم درنظر گرفته ایم. تبلیغاتی که به موجودی محدود و یا درمان قطعی این بیماری اشاره می کنند را حذف خواهیم کرد.

فیسبوک به تبلیغ یک ماسک اشاره کرده که ادعا می کند به صورت 100 درصد مانع از ابتلا به ویروس کرونا می شود، البته این تبلیغ حذف شده است. فیس بوک اعلام کرده که ماسک نمی تواند به صورت کامل جلوی ابتلای افراد به این بیماری را بگیرد؛ بنابراین تبلیغ مذکور اطلاعات غلط منتشر می کند ( نقش تغذیه مناسب در مقابله با ویروس کرونا چیست؟ ).

ارسال نظر