قابلیت تشخیص چهره فیس بوک در دسترس کاربران بیشتری قرار گرفت

رسانه کلیک - قابلیت تشخیص چهره فیس بوک در دسترس کاربران در سراسر جهان قرار گرفت. این ویژگی به علت مشکلات قانونی، برای ساکنان کشورهای اتحادیه اروپا و کانادا عرضه نخواهد شد. 

قابلیت تشخیص چهره فیس بوک در دسترس کاربران بیشتری قرار گرفت

فیس بوک در حال اطلاع رسانی کاربران جهت فعال سازی قابلیت تشخیص چهره است. در ماه دسامبر گزارشی مبنی بر انتشار قابلیت تشخیص چهره فیس بوک منتشر شد و حال شاهد عرضه این ویژگی هستیم. به علت محدودیت های قانونی، قابلیت تشخیص چهره فیس بوک در اختیار کاربران ساکن کشورهای اتحادیه اروپا و کانادا قرار نمی گیرد.

توسط این ابزار جدید کاربران می توانند تصاویری که در آن ها حضور دارند، ولی به نام آن ها اشاره نشده (تگ) را پیدا کنند. این قابلیت، استفاده افراد غریبه از تصاویر شما را محدود می کند. فیس بوک می تواند با استفاده اختلالات بینایی افراد موجود در تصاویر و ویدیوها را تشخیص دهد.

قابلیت تشخیص چهره فیس بوک به صورت پیش فرض فعال است ولی کاربران می توانند آن را غیر فعال کنند. فیس بوک اعلام کرده که در آینده ویژگی های بیشتری را به این ابزار اضافه می کند. فیس بوک بیانیه زیر را در رابطه با این ابزار منتشر کرده است:

ما می خواهیم افراد در هنگام انتشار تصاویر خود در فیس بوک نگرانی نداشته باشند. به همین علت ما قابلیت تشخیص چهره را به فیس بوک اضافه کردیم. با استفاده از این ابزار اگر کاربری تصویر شما را به عنوان عکس پروفایل خود قرار دهد، ما به شما اطلاع می دهیم. ما در تلاش هستیم توسط این فناوری از جعل هویت جلوگیری کنیم.

در حالی که فیس بوک هدف خود از توسعه این ویژگی را امنیت کاربران اعلام کرده است، به نظر می رسد این شبکه مجازی اهداف دیگری داشته باشد. قابلیت تشخیص چهره فیس بوک پایگاه اطلاعاتی از چهره ها ایجاد می کند که می توان از آن ها برای مقاصد زیادی بهره برد.

ارسال نظر