انتشار تبلیغات کاذب نامزدهای انتخاباتی انگلستان در فیس بوک

رسانه کلیک - علیرغم نزدیک شدن به انتخابات 2020 انگلستان ، به نظر می رسد که فیس بوک برنامه ای برای منع تبلیغات کاذب از سوی سیاستمداران و نامزدهای انتخاباتی ندارد.

انتشار تبلیغات کاذب نامزدهای انتخاباتی انگلستان در فیس بوک

سیاست فیس بوک در خصوص عدم منع سیاستمداران از عرضه تبلیغات کاذب در کوتاه مدت مورد آزمایش قرار می گیرد. طبق گزارش های به دست آمده، این شبکه اجتماعی قرار نیست صحت تبلیغات کاندیدها را در چند هفته پیش از تاریخ انتخابات انگلیس (21 دسامبر) بررسی کند. البته نامزدها هنوز حق ندارند در صفحه خود، به مطالب نامناسب و خشونت آمیز اشاره ای داشته باشند. در ضمن گروه هایی نظیر Leave.EU و Pro-Brexit با دقت مورد بررسی و موشکافی قرار می گیرند. با این حال رای دهندگان بهتر است هرگونه تبلیغی را با نگاهی محتاطانه در ذهن خود تحلیل کنند.

عدم بررسی صحت تبلیغات، خصوصا از سوی بازرسان فیس بوک، موجب نگرانی های متعددی شده است. دمیان کالینز، رییس جلسات پارلمانی در مصاحبه ای با رسانه CNN درباره تصمیم گیری اخیر این شبکه اجتماعی چنین می گوید:

افراد حق ندارند ادعاهای کاذب و دروغین را تنها به بهانه پرداخت پول بابت آن ها در رسانه های اجتماعی و بین مردم منتشر کنند. کالینز همچنین با انتقاد از سیاستمدار سابق انگلیس، نیک کلگ اظهار داشت که وی موفق به ایجاد یک تفاوت مثبت نشده است.

انتخابات 2020 انگلستان با توجه به شرایط خاص کمپین های تبلیغاتی، وابستگی شدیدی به رسانه ها و شبکه های اجتماعی پیدا کرده است. با اینکه فیس بوک در آتش تند انتقادات پیرامون تبلیغات سیاسی می سوزد، بسیاری از کارشناسان نیز قوانین کمپین های سیاسی منسوخ شده را مقصر اصلی رواج وعده های دروغین کاندیداها می دانند.

البته هنوز مشخص نیست که آیا سیاست جدید فیس بوک مسئله ساز می شود یا خیر، خصوصا با توجه به اینکه زمان انتخابات انگلستان تقریبا نزدیک است. با این حال، اگر در این حین مدارکی دال بر نقش موثر تبلیغات کاذب سیاستمداران به دست آید، احتمالا فشار روی فیس بوک جهت تغییر رویه کنونی خود پیش از برگزاری انتخابات 2020 نیز افزایش می یابد. باید دید اقدامات نامزدهای انتخاباتی انگلستان در فیس بوک چه تاثیری روی آینده این شبکه اجتماعی دارد.

ارسال نظر