فیس بوک برای تأمین امنیت انتخابات کشور نیجریه وارد عمل می شود!

رسانه کلیک - به نظر می رسد که فیس بوک در حال آماده شدن به منظور تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری کشور نیجریه برای سال 2019 است.

فیس بوک برای تأمین امنیت انتخابات کشور نیجریه وارد عمل می شود!

چنین اقدامی به وسیله تیمی به رهبری Ebele Okobi (کارشناس روابط عمومی فیس بوک در قاره آفریقا) که اخیرا ملاقاتی با سازمان اجرای انتخابات کشور نیجریه ( INEC ) داشته، انجام می شود. آنها در برنامه ریزی های خود، با هدف تشویق مردم به شرکت در انتخابات و بالا رفتن سطح اطلاعات آنها در این زمینه فعالیت می کنند.

شایان ذکر است؛ انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کشور نیجریه در 16 فوریه سال 2019 برگزار می شود.

این اولین بار نیست که فیس بوک در این قاره، برای تأمین امنیت انتخابات دست به کار می شود. در سال 2017، شرکت فعال در زمینه شبکه های اجتماعی یک کمپین تبلیغاتی در دوران انتخابات ریاست جمهوری برای بالا بردن دانش مردم جامعه در کشور کنیا برگزار کرد. چرا که در آن زمان اخبار ضد و نقیض بسیاری پیرامون انتخابات ریاست جمهوری منتشر می شد و به همین دلیل، فیس بوک با انتشار ابزار اطلاعاتی، به مردم کمک کرد تا اطلاعات موثق را کسب کنند.

نیجریه

آقای محمود یاکوبو، رئیس سازمان اجرای انتخابات کشور نیجریه گفت:

همانطور که همیشه گفتم، انتخابات خوب را می توان به عنوان یک گزینه مهم برای برقراری صلح به حساب آورد و هرگونه نقص در این زمینه، می تواند باعث ایجاد خشونت یا جنگ شود. لذا درک متقابل و بالا رفتن آگاهی مردم، نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کند.

خانم Okobi در این خصوص گفت:

مردم همواره به چگونگی مدیرت جامعه و شخصی که اداره مملکت بر عهده اوست، اهمیت می دهند. برای آنکه ما حرف های مردم را بشنویم، سیستمی را طراحی کردیم که با استفاده از آن متوجه انتظارات و مطالبات مردم از دولت شویم. البته این موضوع تنها به دوران انتخابات محدود نمی شود. به این ترتیب مسئولان دولت می توانند بیشتر و بهتر با مردم در ارتباط بوده و از نیازهای آنها باخبر شوند.

یکی از فعالیت هایی که فیس بوک برای تأمین امنیت انتخابات کشور نیجریه انجام داده، حذف صفحات غیر رسمی و نامرتبط است تا افراد جامعه بتوانند اطلاعات درست و دقیق به دست آورند.

فعالیت های این شبکه مجازی نشان از این دارد که مسئولان آن سعی دارند تا در رسیدن افراد به قدرت و همچنین ایجاد امنیت در کشورهای مختلف، نقش مفید و موثری داشته باشند.

ارسال نظر