فیس بوک در پی رسوایی های اخیر به تنظیمات حریم شخصی متوسل شد

رسانه کلیک - در پی رسوایی اخیر کمبریج آنالیتیکا و اتفاقاتی که پیرامون آن در فیس بوک افتاد، این شبکه اجتماعی از تنظیمات حریم شخصی جدید خود پرده برداشت.

فیس بوک در پی رسوایی های اخیر به تنظیمات حریم شخصی متوسل شد

تنظیمات جدید که در اثر شکایت های اخیر موسسه حفاظت از اطلاعات قاره اروپا اعمال شده، کنترل بیشتری را پیرامون حریم شخصی در اختیار کاربران می گذارد. به این ترتیب هر شخص بسته به محیط زندگی، دسترسی های خاصی به تنظیمات حریم شخصی داشته و می تواند آن را بر اساس نیازهای خود کنترل کند.

به عنوان مثال در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات عقیدتی، دیدگاه سیاسی و وضعیت ارتباطات از شما سوال پرسیده می شود و در صورت تمایل و موافقت، این موارد با دیگران به اشتراک گذاشته می شود.

اگر شما تصمیم بگیرید تا این اطلاعات در پروفایل شما باقی بماند، فیس بوک تنها آنها را با افرادی که خودتان انتخاب کنید، به اشتراک می گذارد و به این ترتیب، می توانید کنترل بیشتری روی مواردی از این قبیل داشته باشید. همچنین تنظیمات حریم شخصی در صفحه ای جدید نیز قرار گرفته و در کنار آن، می توانند مانند قبل آنها را از طریق صفحه پروفایل خود کنترل کنید.

تنظیمات حریم شخصی

کاربران اروپایی به خاطر شکایت های موسسه حفاظت از اطلاعات، در این هفته صفحه جدیدی برای محافظت از اطلاعات را در این اپلیکیشن مشاهده خواهند کرد.

تکنولوژی تشخیص چهره که از آن برای تگ کردن یا اهداف دیگر توسط فیس بوک استفاده می شد، از این پس به عنوان یک آپشن در تنظیمات فیس بوک قرار خواهد گرفت و در صورت تمایل، می توانید این ویژگی را فعال کرده و از آن استفاده کنید. تا پیش از این جریانات، تشخیص چهره به صورت پیش فرض فعال بود و بدون اجازه کاربر، صورت می گرفت.

همانطور که اشاره شد، قابلیت تشخیص چهره به منظور تگ کردن افراد در تصاویر و شناسایی آنها کاربرد داشت که این ویژگی برای افراد زیر 18 سال به صورت کامل غیر فعال است.

تنظیمات حریم شخصی

فیس بوک در طی ارسال پستی در وبلاگ، به این موضوع اشاره کرده که حذف اطلاعات پروفایل کاربران نسبت به گذشته بسیار آسان تر شده است.

همچنین طبق قوانین جدید، از کاربران برای دسترسی به اطلاعات از طریق اپلیکیشن یا وب سایت هایی که با فیس بوک در تعامل هستند، سوالاتی پرسیده می شود و به این ترتیب جلوی جمع آوری اطلاعات به صورت ناخواسته گرفته می شود.

در پی شکایت های موسسه حفاظت از اطلاعات، فیس بوک از کاربران نوجوان سوالاتی در زمینه نمایش تبلیغات مختلف بر اساس سلایق و علایق آنها می پرسد و به این ترتیب، اجازه دسترسی به اطلاعات مستقیما از خود کاربر گرفته می شود. از طرف دیگر نیز امکان مشاهده یا جستجوی اطلاعات نوجوانان (مانند محل زندگی یا تاریخ تولد) کاملا محدود شده است.

افراد نوجوان که سن آنها بین 13 تا 15 سال است، برای دسترسی به تبلیغات هدفمند فیس بوک یا اضافه کردن علایق خود، نیاز به کسب اجازه از والدین خواهند داشت.

راب شرمن ، مدیر ارشد بخش حریم شخصی این شبکه اجتماعی اظهار داشت:

فیس بوک یک سرویس حمایت کننده از تبلیغات است. باید بدانید که کلیه تبلیغات نمایش داده در این شبکه اجتماعی به صورت کاملا هدفمند صورت می گیرد و این قضیه در مورد تبلیغات آفلاین نیز صدق می کند.

بد نیست بدانید که بر اساس اعلام مدیران، حتی اگر جزء کاربران فیس بوک نباشید نیز اطلاعات شما از روی لایک یا اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید، جمع آوری می شود. چرا که سیستم ورود به فیس بوک در بسیاری از وب سایت ها قرار گرفته است.

مارک زاکربرگ در این باره گفت:

وقتی شما از یک وب سایت استفاده از کننده از سرویس های فیس بوک بازدید می کنید، ما حتی در صورتی که اکانت فیس بوک نداشته باشید نیز به اطلاعات شما دسترسی پیدا خواهیم کرد. ما همچنین صفحه Activity Log در اپلیکیشن موبایل را نیز بروزرسانی کردیم تا اطلاعات به اشتراک گذاشته توسط کاربران در این قسمت قابل مشاهده و تنظیم باشد.

در پی شکایات موسسات اروپایی، تنظیمات حریم شخصی ابتدا برای کاربران این حوزه فعال می شود و سپس در اختیار سایر افراد قرار می گیرد.

ارسال نظر