فیسبوک و واتساپ پیام کاربران را در اختیار پلیس انگلستان قرار می دهند

رسانه کلیک - فیسبوک و واتساپ طی یک توافق از ماه آینده پیام کاربران در انگلستان را برای انجام تحقیقات جنایی در اختیار پلیس این کشور قرار می دهند.

فیسبوک و واتساپ پیام کاربران را در اختیار پلیس انگلستان قرار می دهند

شبکه های اجتماعی آمریکایی شامل فیسبوک و واتساپ، از ماه آینده باید پیام های رمزگذاری شده کاربران را در اختیار پلیس انگلستان قرار دهند. به تازگی در این زمینه توافقی میان دولت ایالات متحده آمریکا و انگلیس صورت گرفته است. یک منبع اعلام کرده این توافق ماه آینده میلادی به امضا می رسد و طی آن، شبکه های اجتماعی باید اطلاعات کاربرانی که در زمینه جنایی شامل تروریسم مشکوک هستند، با پلیس به اشتراک بگذارند.

در گذشته پلیس انگلستان به این موضوع اشاره کرده بود که ارسال پیام ها به صورت رمزگذاری شده، می تواند به نفع خلافکاران باشد. در همین راستا از شبکه های اجتماعی درخواست شده بود که راهی برای دسترسی سرویس های اطلاعاتی و امنیتی به این پیام ها ایجاد کنند. فیسبوک با ایجاد یک در پشتی برای دسترسی به اطلاعات کاربران مخالفت کرده؛ با این حال گفته اطلاعات افرادی که مشکوک به انجام کارهای غیرقانونی هستند، در اختیار مراجع قانونی قرار می دهد. این اقدام شاید باعث کاهش محبوبیت فیسبوک و واتساپ در انگلستان شود.

فیسبوک و واتساپ انگلستان

انگلستان و ایالات متحده آمریکا توافق کرده اند که شهروندان یکدیگر را مورد تحقیق قرار ندهند. آمریکا نمی تواند اطلاعات کسب شده از شرکت های انگلیسی را برای حکم اعدام مورد استفاده قرار دهد.

ارسال نظر