مکانیزم محاسبه تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

پس از آشنایی با انواع روش های تبلیغات اینستاگرام زمان آن رسیده تا با نرخ واقعی تبلیغات اینستاگرامی آشنا شویم؛ در ادامه به مکانیزم محاسبه تعرفه تبلیغات در اینستاگرام می پردازیم.

مکانیزم محاسبه تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

مکانیزم محاسبه تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

در دیجیتال مارکتینگ KPI های مختلفی برای ایجاد کمپین و رسیدن به اهداف تعریف می شود که هر یک از آنها، از یک فرمول برای ارزشگذاری و قیمت تبلیغات متناسب استفاده می کنند. به عنوان مثال تعرفه قیمت تبلیغات در IGTV و ویدئو در اینستاگرام، به کلی متفاوت با تبلیغات در استوری و پست ثابت یا موقت است. اما در مجموع یک قاعده کلی وجود دارد و پیج ها متناسب با پتانسیل بازدید تبلیغات که ارتباط مستقیم با تعداد فالوورهای پیج مذکور دارد، معمولاً مظنه قیمت تبلیغات در اینستاگرام را برای بخش های مختلف تعیین می کنند.

در حال حاضر اینستاگرام برای مشتریانی که قصد تبلیغات در پلتفرمش را دارند، اینگونه هزینه های تبلیغات را محاسبه می کند.

مکانیزم محاسبه تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

در مدل CPC که به ازای کلیک بر روی هر تبلیغ مبلغی از تبلیغ کننده اخذ می شود، مبلغی بین 0.2 تا 2 دلار از تبلیغ کننده اخذ می شود که این شناوری قیمت با توجه به کلیک از صفحات با فالوور بالاتر یا پائینتر است چرا که اینستاگرام بابت این درآمد خود به پیج هایی که با زحمت، فالوور جمع کرده اند نیز پرداختی دارد و درصدی از مبلغ دریافتی از تبلیغ دهنده را به پیجی که قرار است تبلیغ در آن به نمایش در بیاید، پرداخت می کند. هرچه کیفیت پیج و تعداد فالوورهای واقعی بیشتر، مبلغ پرداختی اینستا نیز بیشتر می شود.

در مدل CPM که Cost per impression نیز خوانده می شود، اینستاگرام به ازای هر 1000 نمایش تبلیغات شما، 6.70 دلار از شما دریافت می کند.

در مدل CPE یا Cost per engagement اینستا رقمی بین 0.01 تا 0.05 دلار را از تبلیغ کننده اخذ می کند.

اما این اعداد در آشفته بازار دیجیتال مارکتینگ ایران به کلی متفاوت است و بسیاری از تبلیغ کنندگان با اشتباهات محاسباتی به سراغ ایجاد کمپین های تبلیغاتی و پرداخت هزینه های هنگفت به برخی اینفلوئنسرها می روند چرا که تعرفه و قانون مدونی در این خصوص وجود ندارد و هر بلاگر یا پیجی به هر میزان که مایل باشد، از فرد تبلیغ دهنده، هزینه دریافت می کند.

به طور کلی اگر به مراحل مختلف ایجاد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام در ایران نگاه کنیم، تبلیغ دهنده ابتدا می بایست نسبت به اصالت فالوورهای پیج مذکور اطمینان حاصل کند و از فیک نبودن بخشی یا همه آن مطمئن شود؛ پس از اینکه از این قسمت مطمئن شد انگاه با فرمول زیر می تواند پرداخت معقولی داشته باشد و یا پیجی که با هزینه منطقی و متناسب با پتانسیل واقعی پیجش، اقدام به تبلیغات کسب و کار یا خدماتش را می کند انتخاب کند.

به عنوان یک قاعده کلی، معمولاً 10 درصد از تعداد فالوورهای یک پیج با پست های پیج مذکور به صورت لایک یا کامنت ارتباط برقرار می کنند. شما از این طریق می توانید تعداد فالوورهای فعال یک پیج را شناسایی کنید. به عنوان مثال اگر پیجی 1 میلیون فالوور دارد، شما بر روی دیده شدن تبلیغاتتان حدود بر روی 100 هزار نفر از فالوورهای پیج مذکور حساب باز کنید (اگر 1 میلیون فالوور واقعی باشند) که البته با توجه به اضافه شدن ممبرهای فیک توسط ربات ها، این اعداد معمولاً بسیار کمتر از نرم جهانی است در نتیجه برای پرداخت نیز باید احتیاط بیشتری به خرج دهید.

اگر قصد تبلیغات در اینستاگرام یا هر بخش دیگری را دارید و نیاز به ایجاد کمپین های حرفه ای با بهترین کیفیت و بازدهی و هزینه منطقی را دارید، ما به شما استفاده از خدمات شبکه های اجتماعی فست کلیک را پیشنهاد می کنیم.

ارسال نظر