میلیون ها رمز اینستاگرام در آینده هک می شوند؟

رسانه کلیک - مطابق اخبار جدید، به نظر می رسد میلیون ها رمز اینستاگرام به صورت فرمت ساده ذخیره و اینستاگرام آن ها را رمزگذاری نکرده باشد!

میلیون ها رمز اینستاگرام در آینده هک می شوند؟

فیس بوک ماه گذشته لایحه ای امنیتی منتشر کرد که در آن مدعی شد ده ها هزار رمز اینستاگرام در فرمت نوشته ساده ذخیره شده اند و افراد در صورت دسترسی به سیستم های داخلی خاص، می توانند این پسوردها را مشاهده کنند.

این شرکت بی سر و صدا به کاهش این تعداد از پسوردها مشغول شد؛ با این حال با توجه خبری که به تازگی منتشر شده، به نطر می رسد میلیون ها رمز اینستاگرام به همراه صدها میلیون پسورد از کاربران فیس بوک لایت و ده ها میلیون پسورد از سایر کاربران فیس بوک ، در فرمت نوشته ساده ذخیره شده باشند!

پسوردها در حالت عادی در فرمتی رمزگذاری شده ذخیره می شوند که به وب‌سایت اجازه می دهد بدون خواندن رمز، از درست وارد شدن آن توسط کاربر اطمینان حاصل کند. با این وجود، خطاهای متعدد از طرف سیستم فیس بوک باعث شد این شرکت از سال 2012 پسوردهای خود را در فرمت نوشته ساده ذخیره کند.

این شرکت در ماه مارس اعلام کرد که این مشکل را برطرف کرده است. پسوردهایی که در فرمت نوشته ساده در سرورهای فیس بوک ذخیره شده بودند، توسط بیش از 20 هزار کارمند این شرکت قابل دسترسی بودند؛ با این حال فیس بوک ادعا کرد که دسترسی به این پسوردها را بررسی کرده و با هیچ گونه مدرکی حاکی از سوء استفاده از آن ها مواجه نشده است.

این موضوع نشان می دهد که هیچ یک از این پسوردها به خارج از شرکت فیس بوک راه نیافته اند. یکی از سخنرانان این شرکت طی بیانیه ای اظهار داشت:

از قابل دسترس بودن این پسوردها تاکنون گزارش های بسیاری تهیه شده؛ با این حال به نظر می رسد پسوردهای بسیار زیاد دیگری نیز به همین شکل ذخیره شده باشند.

ارسال نظر