اینستاگرام دکمه IGTV را از اپلیکیشن خود حذف کرد

رسانه کلیک - دکمه IGTV از اپلیکیشن اینستاگرام حذف شد. اینستاگرام دلیل این موضوع را عدم استفاده از آن توسط کاربران اعلام کرده است.

اینستاگرام دکمه IGTV را از اپلیکیشن خود حذف کرد

اینستاگرام با معرفی IGTV قصد داشت تغییرات شگرفی در این شبکه اجتماعی ایجاد کند؛ با این حال به نظر می رسد در این هدف موفق نبوده است. به تازگی سخنگوی فیس بوک در مصاحبه ای با TechCrunch تایید کرده که دکمه IGTV از اینستاگرام حذف می شود. این آیکون در بخش بالایی صفحه اصلی این شبکه اجتماعی قرار دارد.

بر اساس اعلام سخنگوی فیس بوک، افراد بسیار کمی برای مشاهده IGTV از دکمه آن استفاده می کنند. کاربران ترجیح می دهند برای این ویدیوها از فید اصلی، پروفایل کاربران و یا اپلیکیشن IGTV استفاده کنند. در ماه های گذشته اینستاگرام تغییرات زیادی در این بخش ایجاد کرده بود تا محبوبیت آن افزایش پیدا کند.

اینستاگرام دکمه IGTV

همانطور که می دانید، اکثر ویدیوها در اینستاگرام به صورت عمودی نمایش داده می شوند؛ با این حال این شبکه اجتماعی امکان مشاهده ویدیوهای افقی را در IGTV فراهم کرده است. به تازگی نیز امکان پست مستقیم IGTV توسط اپلیکیشن استاندارد نیز فراهم شده است. در حالی که این موضوع یکی از بزرگترین تغییرات در این شبکه اجتماعی محسوب می شود؛ اینستاگرام تصمیم به حذف دکمه آن از بالای صفحه اصلی گرفته است.

سخنگوی فیسبوک در رابطه با این موضوع که چرا کاربران علاقه چندانی به آیکون IGTV ندارند، صحبتی نکرده است. شاید علت این موضوع مربوط به نحوه ارتباط کاربران با اینستاگرام باشد. در شبکه های اجتماعی کاربران ابتدا با دوستان خود ارتباط برقرار می کنند و اتفاقات روز را با آن ها به اشتراک می گذارند. کاربران کمی حاضر به مشاهده ویدیوهای 5 دقیقه ای در اینستاگرام هستند، چرا که می توانند آن ها را با کیفیت بالاتری در یوتیوب مشاهده کنند.

با توجه به عدم پرداخت درآمد به سازندگان ویدیوهای IGTV، عدم استقبال از آن طبیعی به نظر می رسد.

ارسال نظر