با ویژگی های جدید اینستاگرام آشنا شوید

رسانه کلیک - ویژگی های جدید اینستاگرام به تازگی برای مبارزه با انتشار توهین و اطلاعات دروغین به کاربران معرفی شده است. ویژگی اول، به هشدار ضد توهین برای شماتت فحاشی و قلدری در کپشن ها و نوشته ها و ویژگی دوم به برچسب گذاری پست های نادرست و دروغین اشاره می کند.  

با ویژگی های جدید اینستاگرام آشنا شوید

تلاش های اینستاگرام برای منع قلدری و توهین، به مرحله شماتت فحاشی و رفتارهای نادرست نه تنها در نظرات، بلکه در کپشن ها رسیده است. اینستاگرام به تازگی از یک ویژگی جدید رونمایی کرده که با کمک هوش مصنوعی، هشداری را برای نویسنده نوشته های توهین آمیز ارسال می کند. این هوش مصنوعی با آموزش اولیه بر اساس نوشته های توهین آمیز قبلی، به تشخیص نوشته های مشابه می پردازد.

قابلیت های جدید اینستاگرام 2019 در خصوص هشداردهی ضد توهین، به افراد قلدر فرصت می دهد تا در مورد نوشته های خود تجدیدنظر کرده و طبق قوانین مطلوب در شبکه های اجتماعی، عقاید خود را با زبانی مهربان تر منتشر کنند. این ویژگی جدید فعلا در کشورهای خاصی راه اندازی شده، اما به زودی برای کاربران سراسر دنیا قابل دسترس می شود.

اثربخشی هشدار ضد توهین، هنوز به طور قطعی مشخص نیست؛ هرچند که اینستاگرام پیوسته در تلاش است تا توهین و فحاشی در نظرات و نوشته های کاربران را کاهش دهد.

ویژگی های جدید اینستاگرام

یکی دیگر از اقدامات اخیر و مشابه اینستاگرام، پرچم‌گذاری خودکار پست های جعلی است. این شبکه اجتماعی به تازگی برنامه بازرسی حقایق خود را گسترش داده و به عنوان بخشی از این فعالیت، هرگونه پست جعلی که از سوی فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود، برچسب گذاری می کند و بالعکس. بنابراین پست های جعلی و اشتباه با برچسب false information علامت گذاری شده و عدم اعتبار آن به کاربر نشان داده می شود.

به گفته این رسانه اجتماعی، پرچم‌گذاری پست های دروغین باعث می شود تا کاربران از کاویدن و هشتگ کردن صفحات نامعتبر و ترویج اطلاعات غلط دلسرد شوند. با این ویژگی جدید اینستاگرام، علوم ساختگی و مطالب فریبنده قدیمی کمتر در بین کاربران به اشتراک گذاشته خواهد شد. البته باید گفت که رویه جدید مبارزه با اطلاعات غلط، لزوما جلوی کلاهبرداران حرفه ای و همینطور تبلیغات سیاسی فریبنده را نمی گیرد.

ارسال نظر