3 پیام‌ رسان بومی 500 میلیارد تومان وام دریافت کردند

رسانه کلیک - طبق آخرین بررسی‌ ها و گزارش‌ های دریافتی، سه پیام‌ رسان بومی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 500 میلیارد تومان وام گرفتند.

3 پیام‌ رسان بومی 500 میلیارد تومان وام دریافت کردند

به گزارش کلیک به نقل از عصر ایران؛ رسول سرائیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مدل حمایتی این وزارتخانه از پیام‌ رسان‌ های بومی عنوان کرد: طبق آخرین بررسی‌ ها،سه پیام‌ رسان بومی موفق به دریافت وام۵۰۰ میلیاردی از این وزارتخانه شدند.

رسول سرائیان در نشست خبری امروز آخرین اقدامات و برنامه‌ های سازمان فناوری اطلاعات ایران برای سال ۹۷ را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه موضوع حمایت از پیام‌ رسان‌ های داخلی مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی در دستور کار چند دستگاه قرار گرفته و برای آن تقسیم کار شده است، اظهار کرد: بحث ارائه تسهیلات به این کسب و کارها، ارائه پهنای باند و امکانات زیرساختی بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته است و سازمان فناوری اطلاعات از نظر فنی در این زمینه همکاری می‌ کند ( 60 درصد پهنای باند تلگرام را باید به پیام رسان‌ های داخلی دهیم ).

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بخشی از امکانات مراکز داده (دیتا سنتر) سازمان فناوری اطلاعات در اختیار پیام‌ رسان‌ های بومی قرار گرفته است و در این زمینه همکاری‌ هایی را با این کسب و کارها داشته‌ ایم.

سرائیان گفت: طبق آخرین بررسی‌ ها و گزارش‌ های دریافتی، سه پیام‌ رسان بومی وام ۵۰۰ میلیارد تومانی به عنوان تسهیلات دریافت کرده‌ اند. همچنین یک پیام‌ رسان نیز در مرحله پایانی دریافت این تسهیلات قرار دارد و تنها یکی از پیام‌ رسان‌ ها به دلیل مشکل ضمانتنامه، هنوز موفق به دریافت این تسهیلات نشده است.

پروژه‌ های مرورگر ملی و موتور جستجوی ملی در اولویت قرار می‌ گیرند

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در پاسخ به پروژه‌ هایی که در این سازمان پیش از این تعریف شده بود اما متوقف شد، بیان کرد: پروژه‌ هایی مانند مرورگر ملی و موتور جستجوی ملی همچنان جزو پروژه‌ های اولویت‌ دار سازمان فناوری اطلاعات است و ما به دنبال مدلی هستیم که این پروژه‌ های زیربنایی در سال جدید بار دیگر به کار بیفتند.

وی با بیان اینکه موضوع اصلاح ساختار سازمان فناوری اطلاعات در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، تصریح کرد: در این زمینه نیازمند ساماندهی هستیم و اقداماتی را برای اجرای این تکلیف آغاز کرده‌ ایم.

به گفته سرائیان، محور تمرکز سازمان فناوری اطلاعات در سال جدید، توسعه دولت الکترونیک و توسعه زیرساخت محتوا و کسب و کار در شبکه ملی اطلاعات است. در این زمینه برخی پروژه‌ ها به جریان افتاده و ممکن است برخی از پروژه‌ هایی که اولویت کاری ما نیست، از چرخه فعالیت سازمان فناوری اطلاعات کنار گذاشته شود.

ارسال نظر