امنیت اطلاعات در پیام‌ رسان‌ های داخلی نیازمند رسیدگی بیشتری است

رسانه کلیک - یک کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ممکن است حفره‌ های امنیتی و امکان درز اطلاعات در پیام‌ رسان‌ های داخلی وجود داشته باشد، گفت: بر روی امنیت اطلاعات در پیام‌ رسان‌ های داخلی باید بیشتر کار شود، زیرا اطلاعات برای مردم بسیار ارزشمند است.

امنیت اطلاعات در پیام‌ رسان‌ های داخلی نیازمند رسیدگی بیشتری است

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا؛ بهزاد رزم‌ گیر کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت امنیت اطلاعات در پیام‌ رسان‌ های داخلی اظهار کرد: هر پیام‌ رسانی که بازار می‌ آید، همیشه در نسخه‌ های اولیه دارای حفره‌ هایی است و اکنون نیز نرم افزارهای داخلی از این مساله مستثنی نیستند و هر کدام به نوبه خود دارای حفره‌ های امنیتی هستند.

وی در خصوص مساله انتشار اطلاعات یک نرم‌ افزار در جایی دیگر عنوان کرد: هر نرم افزاری ممکن است دارای حفره‌ هایی باشد و با توجه به اینکه اطلاعات کاربران آن نرم‌ افزار در اختیار مجموعه تولیدکننده و مدیریتی آن برنامه است، به آن مجموعه بستگی دارد که اطلاعات را در اختیار ارگان یا بخشی قرار دهد یا ندهد.

این کارشناس بیان کرد: طبق صحبت‌ های شنیده شده، پیام‌ رسان‌ های داخلی از یک منبع که مربوط به پیام‌ رسان‌ های خارجی است، استفاده می‌ کنند و قطعا تا زمانی که این نرم افزارها به امنیت کامل نرسیده باشند، ممکن است حفره‌ های امنیتی داشته باشند.

رزم‌ گیر ادامه داد: در این زمینه نباید توان نیروها و استعدادهای داخلی را نادیده گرفت اما با توجه به اینکه این پیام‌ رسان‌ ها از کدهایی استفاده می‌ کنند که همه دنیا از آن‌ ها استفاده می‌ کنند، ممکن است حفره‌ های امنیتی و امکان درز اطلاعات در این پیام‌ رسان‌ ها وجود داشته باشد.

وی گفت: حملات سایبری فراوانی از سوی کشورهای دیگر انجام می‌ گیرد و پیام‌ رسان‌ های داخلی نیز قطعا از این حملات مستثنی نخواهند بود. پیام‌ رسان‌ های داخلی باید هر چه می‌ توانند بر روی امنیت اطلاعات مردم کار کنند، زیرا اطلاعات برای مردم بسیار ارزشمند است.

دبیر کنسرسیوم ICT پارک علم و فناوری خوزستان افزود: فکر نمی‌ کنم که به این زودی‌ ها پیام‌ رسان‌ های داخلی بتوانند جای پیام‌ رسان‌ های پر مخاطب خارجی مانند تلگرام را بگیرند؛ زیرا حجم کاربران در آن پیام‌ رسان‌ ها بسیار گسترده است. در این زمینه دولت باید در ابتدا اعتماد سازی را در میان مردم انجام دهد که اطلاعات آن‌ ها در امنیت خواهد بود.

ارسال نظر