پیام رسان های ملی باید خارجی ها را هم به خود علاقه‌مند کند

رسانه کلیک - رییس کمیته‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که از پیام رسان های ملی به عنوان کالا و خدمات داخلی کشور باید حمایت شود.

پیام رسان های ملی باید خارجی ها را هم به خود علاقه‌مند کند

به گزارش کلیک به نقل از ایران اکونومیست؛ رمضانعلی سبحانی فر رییس کمیته‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: بحث خرید و حمایت از کالای ایرانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است؛ لذا هر محصول و یا خدمات داخلی، باید مورد حمایت قرار گیرد و طبیعی است که پیام رسان های ملی نیز از این قاعده خارج نیستند.

وی با تاکید بر اینکه دولت و مردم باید از تولیدات نرم افزاری داخلی حمایت کنند، اظهار داشت: البته تولیدکنندگان خدمات نیز باید توجه داشته باشند که امنیت کاربران را مد نظر قرار دهند تا با اطمینان از چنین سرویس ها و خدماتی، مخاطبان به استفاده از اپلیکیشن ها ترغیب شوند.

رییس کمیته‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس ادامه داد: امسال بنا داریم طرح و یا لایحه ای را در مورد حفاظت از حریم خصوصی و حفاظت از امنیت داده ها در دستور کار مجلس قرار دهیم تا قانون متقن و شفافی در این زمینه به تصویب برسد.

سبحانی فر تصریح کرد: به نظر می رسد اپلیکشن ها و پیام رسان های داخلی باید ظرفیت خود را به گونه ای بالا ببرند تا کاربران خارجی نیز بتوانند از این مزیت بهره ببرند.

ارسال نظر