امنیت اطلاعات کاربران شبکه های اجتماعی ایرانی تقویت شود

رسانه کلیک - نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال فیلتر شدن تلگرام تا پایان فروردین ماه جاری، گفت: شبکه های اجتماعی ایرانی تقویت و توقعات کاربران تامین شود.

امنیت اطلاعات کاربران شبکه های اجتماعی ایرانی تقویت شود

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی درباره احتمال فیلترینگ تلگرام و شبکه های اجتماعی ایرانی عنوان کرد: تلاش مجلس بر این بود که هر چه سریع‌ تر با یک برنامه ۱۰یا ۲۰ روزه فیلتر تلگرام انجام شود، پیش‌ بینی ما این است که تا پایان فروردین تلگرام فیلتر شود و امور فضای مجازی از طریق شبکه های اجتماعی ایرانی انجام شود.

وی ضمن اشاره به تأمین هزینه‌ های شبکه‌ های اجتماعی خارجی از طریق عربستان و هدایت آن‌ ها از سوی اسرائیل، اظهار کرد: امروز همه کشورهای منطقه نسبت به استفاده از تلگرام اعتراض دارند و کشورهای بزرگی مانند چین و روسیه با این مسئله مواجه شده‌ اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: پیام‌ رسان‌ های خارجی همواره تلاش کرده‌ اند فرهنگ غربی را در ببین جوامع و بخصوص در کشور جمهوری اسلامی تبلیغ کنند که در همین راستا آسیب‌ های فراوانی از نظر اجتماعی به خانواده و بنیان خانواده زده‌ اند؛ برای مثال در بحث اقتصادی فضای مجازی و تلگرام همواره تلاش کرده با دروغ نسبت به جذب ثروت از طریق مردم و خروج آن از کشور اقدام کنند که باعث بی‌ ثباتی در اقتصاد کشور می‌ شود.

حسن بیگی با اشاره به اینکه در اتفاقات اخیر بازار ارز نقش مؤثر پیام‌ رسان‌ های خارجی در رشد کاذب قیمت بی‌ بدیل بود، ادامه داد: تلگرام همواره تلاش کرد با اقداماتی خاص به منافع امنیت ملی لطمه بزند، لذا با توجه به اتفاقات سال گذشته دشمن توانست به‌ وسیله تلگرام ارتباطاتی با تروریست‌ ها و اغتشاش گران برقرار کند و حتی در استفاده از سلاح و ابزار جنگی نقش اول را تلگرام داشت.

وی بیان کرد: گروهک‌ های تروریستی از تلگرام برای فرماندهی و هدایت برنامه‌ های خود بهره برداری کرده و به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند لذا سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و امنیتی قدرتمند عمل کردند و توانستند از این طریق نیز نقشه‌ های کثیف آن‌ ها را خنثی کنند.

عضو خانه ملت تصریح کرد: تلگرام برای اخلال در وحدت ملی تلاش کرده دروغ‌ ها و سخنان کذبی را به جامعه تزریق کند و بین اقوام مختلف ما تفرقه بیندازد و با گزارش‌ های کذب، اخبار دروغ، تبلیغات مرموزانه و عکس‌ های فریبنده اخلال در اعصاب و روان خانواده‌ ها به وجود بیاورد.

حسن بیگی یادآور شد: به یاد داریم که گلد کوئست در چند سال گذشته در داخل کشور بالغ بر پنج میلیارد دلار ثروت عمومی مردم را با فریب به خارج برد و حالا تلگرام از این طریق برنامه ریزی می کند که جیب مردم را تخلیه کند؛ لیکن وظیفه دولت و حاکمیت است که برخورد مناسبی در این راستا داشته باشد.

ارسال نظر