28 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند

رسانه کلیک - معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌ های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: تلگرام یکی از شبکه‌ های اجتماعی پرنفوذ با 180 میلیون کاربر است که کاربران ایرانی در تلگرام  50 میلیون آن را تشکیل می‌ دهند.

28 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند

به گزارش کلیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حمید ضیایی پرور معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌ های دیجیتال وزارت ارشاد در همایش فعالان شبکه های اجتماعی در قزوین با اشاره به اینکه 80 درصد کاربران اینترنت کشور عضو شبکه های اجتماعی عمدتا شامل تلگرام و اینستاگرام هستند، عنوان کرد: کاربران ایرانی در تلگرام روزانه 2.7 میلیارد بازدید از شبکه اجتماعی تلگرام دارند و 750 هزار کانال فارسی در آن تشکیل شده است ( کاربران ایرانی تلگرام تنها در یک روز 2.3 میلیارد بار از کانال های فارسی دیدن کردند! ) .

ضیایی پرور، نبود فیلتر، سرعت و امنیت داده ها را از جمله مزایا و در مقابل سرعت ایجاد کانال های مخالف با ارزش ها و حاکمیت نظام و جستجو ناپذیری، آرشیو ناپذیری و پروتکل های غیربومی را از معایب تلگرام برشمرد.

وی اظهار داشت: افراد 25 تا 37 سال بیشترین فراوانی سنی را در بین کاربران اینترنت کشور دارند.

به گفته ضیایی پرور، کاربران ایرانی در تلگرام بیشتر به دنبال محتواهای تفریحی و خبری هستند.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از کارکردهای رسانه، تفریح و سرگرمی است که در رسانه رسمی به آن چندان توجه نمی‌ شود هرچند اخیرا 2 برنامه دورهمی و خندوانه به این موضوع پرداخته اند که اتفاقا جزو پربازدیدترین برنامه ها محسوب می شوند.

ضیایی پرور بیان کرد: شبکه های اجتماعی به این دلیل موفق شده اند که در زمینه امکان اشتراک گذاری تصویر، ویدیو و همچنین تفریح و سرگرمی فعال هستند.

وی افزود: شبکه های اجتماعی موبایلی به علت امکان اشتراک گذاری دیتا، امکان مکان یایی، سادگی دسترسی و امکانات تلفن جذابیت زیادی بین کاربران اینترنتی دارند.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی اشاره کرد و عنوان کرد: واگرایی ادیان، نقض حریم خصوصی افراد، امکانات فناورانه برای جاسوسی مدرن، اعتماد عمومی به شبکه های خارجی و تضعیف مبانی دینی و اعتقادی ایرانیان، اخبار شایعات و نادرست که کاربر نمی‌ تواند اطلاعات درست را از نادرست تشخیص دهد از جمله معایب و تهدیدهای این حوزه به شمار می رود.

ضیایی پرور تصریح کرد: گسترش زبان فارسی، ارتباطات بین نسلی میان ایرانیان و حوزه تمدن فارسی زبانان، دفاع از حقوق بشر، تغییر تصویر عمومی ایران در دنیا و ترویج مبانی دینی،اشتغال و کارآفرینی از فرصت های شبکه های اجتماعی است.

وی به مصادیق موفق استفاده گسترده کاربران از شبکه های اجتماعی هم پرداخت و یادآور شد: مقابله با تحریف نام خلیج فارس اولین پویش (کمپین) تاثیرگذار ایرانی ها در فضای مجازی بود و می توان اذعان کرد دشمنان امروز از فضای مجازی می‌ ترسند.

ارسال نظر