کشور ایتالیا فیس بوک را به خاطر رسوایی کمبریج آنالیتیکا جریمه کرد

رسانه کلیک - کشور ایتالیا در پی انتشار خبر رسوایی کمبریج آنالیتیکا شرکت فیس بوک را به مبلغ ۱ میلیون یورو جریمه کرد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با کلیک همراه باشید.

کشور ایتالیا فیس بوک را به خاطر رسوایی کمبریج آنالیتیکا جریمه کرد

Garante Privacy یا همان اداره رسمی محافظت از اطلاعات ایتالیا، فیس بوک را مسئول جرایم انجام شده در مورد پرونده رسوایی کمبریج آنالیتیکا دانست و این شرکت را به مبلغ ۱ میلیون یورو جریمه کرد. این اداره شرکت فیس بوک را متهم اصلی نقض قوانین حریم شخصی کاربران در ایتالیا می داند. البته از آنجایی که قوانین مربوط به حریم شخصی به تازگی و در اوایل سال جاری تغییر یافته، میزان این جریمه بر اساس همان قوانین قبلی تعیین شده است.

سال گذشته مشخص شد که شرکت بدنام کمبریج آنالیتیکا، به اطلاعات شخصی ۸۷ میلیون کاربر نفوذ کرده که طبق گزارشات، حدود ۲۱۴۰۷۷ نفر آن ها شهروندان ایتالیایی بوده اند ( کمبریج آنالیتیکا به حریم شخصی 87 میلیون کاربر تجاوز کرد/ تلاش فیس بوک برای احیای آبروی از دست رفته ). به گفته Garante Privacy، این شرکت همچنین قصد داشته تا با دستیابی غیر قانونی به اطلاعات کاربران فیس بوک و پیش بینی رای آن ها، انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را دستکاری کند.

شرکت فیس بوک در ماه مارس نیز توسط ایتالیایی ها جریمه شده بود اما توانست مبلغ جریمه را به ۵۲ هزار یورو کاهش دهد. با این حال Garante Privacy تصمیم دارد تا با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، اندازه پایگاه داده و همینطور تعداد کاربران ایتالیایی و غیر ایتالیایی، مبلغ جریمه را دوباره به همان ۱ میلیون یورو باز گرداند.

شرکت فیس بوک پس از انتشار خبر رسوایی کمبریج آنالیتیکا چندین بار جریمه شد و مقامات کشورهای مختلف هنوز در حال تحقیق و بررسی هستند. اتحادیه اروپا در ماه مارس ۲۰۱۸، اتهامات وارد شده علیه فیسبوک را در خصوص سوء استفاده از اطلاعات کاربران، مورد بررسی قرار داد. همزمان، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) نیز شرکت فیس بوک را موظف کرد تا تنظیمات مربوط به حریم شخصی را ارتقا دهد. در پایان مارک زاکربرگ، موسس و مدیر اجرایی فیس بوک، مجبور شد تا در آوریل ۲۰۱۸ برای پاسخگویی به سوالات و ارائه توضیحات لازم، در کنگره آمریکا حضور پیدا کند ( مارک زاکربرگ رسوایی کمبریج آنالیتیکا را گردن گرفت/ هنوز هم در فیس بوک بهترین هستم ).

ارسال نظر