استوری لینکدین با سبک اسنپ چت از راه می رسد

رسانه کلیک - لینکدین در حال آزمایش استوری شبیه به اسنپ چت در اپلیکیشن خود است تا روشی ساده و مرسوم را جهت برقراری ارتباط فراهم آورد.

استوری لینکدین با سبک اسنپ چت از راه می رسد

لینکدین ترکیب موثری از رزومه تعاملی و پیشنهادهای کاری دانشگاهی است، اما ظاهرا به زودی به یک بخش اجتماعی جذاب تر از اینترنت تبدیل خواهد شد. لینکدین در حال آزمایش استوری به سبک اسنپ چت بوده تا قالب محاوره ای جدیدتری را برای مکالمات تجاری مورد بررسی قرار دهد.

طبق گفته های پیت دیویس، رییس بخش محصولات محتوایی لینکدین هدف این کار، جلب رضایت کاربران بوده است. استوری ها برخلاف پست ها و پیام رسانی های رسمی، روشی ساده تر و متعارف تر را جهت برقراری تعامل در جهان تجاری فراهم می آورند. دیویس برای مثال به شرکتی اشاره کرده که از استوری ها برای اشتراک گذاری لحظات کلیدی و مهم از رویدادهای کاری، یا نمایش نکات و ترفندهای کاربردی برای کمک به کارمندان خود استفاده می کند.

از نگاه بدبینانه، می توان استوری لینکدین را شبیه به ویژگی هایی نظیر فیلترهای ویدیویی کمپانی در سال 2018 در نظر گرفت: یک تلاش ناراحت کننده جهت رسیدن به محبوبیت اپلیکیشن های شبکه اجتماعی با هدف تغییر ماهیت کسل کننده و هویت یکپارچه.

ویژگی اصلی استوری نخستین بار در سال 2013 در اپلیکیشن اسنپ چت برای کاربران معرفی شد، یعنی پیش از اینکه اینستاگرام از این ایده تقلید کرده و به محبوبیت بیشتری در سال 2016 نسبت به اسنپ چت دست پیدا کند. اپلیکیشن های دیگری نظیر فیس بوک، واتساپ و یوتیوب نیز به زودی به ارزش استوری ها از دید کاربران خواهند رسید.

استوری لینکدین از لحاظ فنی این نخستین باری نیست که لینکدین با فرمت استوری های رسانه های اجتماعی کار کرده است. در سال 2018، این کمپانی یک ویژگی مشابه به نام Student Voices را مورد آزمایش قرار داد. با استفاده از این ویژگی، دانشجویان می توانند ویدیوهای متعددی را برای لیست پخش دانشگاهی ارسال کنند. این ویدیوها به طور زنده در اپلیکیشن لینکدین به نمایش گذاشته می شوند.

برخلاف ویژگی Student Voices که به نوع کاربران (فقط دانشجویان) و محتوای ارسالی (ویدیوهای محض، بدون هیچ یک از جذابیت های به کار رفته در اینستاگرام) محدود می شود، به نظر می رسد که ویژگی جدید استوری های لینکدین می تواند سرویس دهی گسترده تری را فراهم آورد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که استوری لینکدین در آینده در دسترس عموم قرار گیرد. در حال حاضر این شرکت تنها مشغول آزمایش داخلی این ویژگی بوده و ممکن است در هفته های آینده، آزمایش های گسترده تری را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

ارسال نظر