مارک زاکربرگ رسوایی کمبریج آنالیتیکا را گردن گرفت/ هنوز هم در فیس بوک بهترین هستم!

رسانه کلیک - طبق اخبار جدیدی که توسط رسانه ها نقل شده، موسس و مدیر کل فیس بوک به تازگی مسئولیت رسوایی کمبریج آنالیتیکا را شخصا به عهده گرفته است.

مارک زاکربرگ رسوایی کمبریج آنالیتیکا را گردن گرفت/ هنوز هم در فیس بوک بهترین هستم!

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک مانند دیگر انسان ها به اشتباه دچار می شود، اما اشتباهی که در موسسه فیس بوک پیش آمده، عواقب جهانی را با خود به دنبال داشته است. وی به عنوان مدیر این مجموعه، خیالش از بابت پست و مقام خود راحت است و کسی نمی تواند او را اخراج کند، چرا که سهام زاکربرگ در شبکه اجتماعی یاد شده به قدری بالاست که در صورت اخراج، این تشکیلات به صورت کامل زمین می خورد.

مارک از قدرت زیادی در زمینه سیاست برخوردار است، چرا که از طریق آقای Peter Thiel به صورت مستقیم با رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در ارتباط است. اما در صورت بروز اشتباهات بزرگ، راهی برای بخشش وی وجود ندارد و مسئولیت کارهای انجام داده شده به عهده اوست.

استیو کواچ به تازگی یک سوال جالب را با مارک زاکربرگ در میان گذاشته است:

آیا در مورد رسوایی کمبریج آنالیتیکا یا وقایعی از این دست که به حریم شخصی کاربران مرتبط است، کسی اخراج می شود؟

مدیر عامل فیس بوک در جواب چنین گفت:

من کسی را در مورد اتفاقات و رسوایی کمبریج آنالیتیکا اخراج نمی کنم. ما همچنان در حال کار روی این موضوع هستیم و در نهایت، شخصی که باید پاسخگو باشد و مسئولیت چنین رویدادی، به صورت کامل متوجه بنده است!

زاکربرگ در گذشته، افراد زیادی را به دلیل قانون شکنی از شرکت خود اخراج کرده است. مشهور ترین اتفاقات به سال 2015 بر می گردد، یعنی زمانی که یکی از پرسنل در مصاحبه با رسانه ها، فیس بوک را به دلیل ساخت دستیار شخصی الکترونیکی مورد تمسخر قرار داد. در یکی از همایش های داخلی، زاکربرگ به تمام پرسنل اعلام کرد که به زودی فرد مورد نظر را پیدا کرده و وی را اخراج می کند. یک هفته بعد او طی اطلاعیه ای، از قطع همکاری با شخص مورد نظر خبر داد. بعد از انجام چنین کاری، مارک توسط بسیاری از پرسنل مورد تحسین قرار گرفت.

زمانی که مشکلی در مجموعه فیس بوک پیش می آید و مسئولیت آن بر عهده شخص دیگری غیر از مارک زاکربرگ باشد، معمولا فرآیند اخراج وی به سرعت انجام می شود! Sheryl Sandberg مدیر عملیاتی فیس بوک در این باره گفت:

افرادی که وظایف خواسته شده را آنطور که باید و شاید انجام ندهند، معمولا بر اساس قوانین به سرعت اخراج می شوند.

بر اساس اعلام Sandberg، از سال 2016 در مجموعه فیس بوک به صورت محرمانه جلساتی پیرامون رسوایی کمبریج آنالیتیکا برگزار می شد که در نهایت از ماه نوامبر 2017 این موضوع به صورت عمومی مطرح شد.

در حال حاضر مارک زاکربرگ تصور می کند که هنوز هم بهترین شخص برای مدیریت این شبکه اجتماعی است. وی در این باره می گوید:

به نظرم هنوز هم بهترین شخصی که توانایی مدیریت چنین تشکیلاتی را دارد، خودم هستم و باز هم می خواهم فیس بوک را به سمت جلو هدایت کنم.

مطمئنا ما هیچ وقت متوجه این موضوع نخواهیم شد که آیا شخصی بهتر از مارک زاکربرگ توانایی اداره فیس بوک را داراست یا خیر، چرا که قدرت سهام وی به گونه ای است که حتی اگر اداره این مجموعه به دست افراد دیگر بیفتد، باز هم ارزش وی بسیار بالا خواهد بود. او همچنین به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره در این سیستم مشغول است. بد نیست بدانید که علایق مارک با سایر اعضای هیئت مدیره تا حد زیادی متفاوت بوده و این موضوع به دفعات در جلسات آنها سبب بروز مشکل شده است. همچنین مدیر عامل فیس بوک می تواند دست به انجام کارهایی بزند که ارزش این مجموعه را تا حد زیادی پایین آورد!

زاکربرگ در مصاحبه با آقای کواچ به صراحت گفت:

رسوایی کمبریج آنالیتیکا یک اشتباه بزرگ بود که من مرتکب آن شدم!

ارسال نظر