تحریم 24 ساعته فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام از سوی کاربران سراسر جهان

رسانه کلیک - به نظر می رسد رسوایی بزرگ فیس بوک بیش از پیش برای این شبکه اجتماعی دردسر ایجاد خواهد کرد. کاربران در سراسر جهان در حال برنامه ریزی برای تحریم فیس بوک به مدت 24 ساعت در تاریخ 11 آوریل هستند.

تحریم 24 ساعته فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام از سوی کاربران سراسر جهان

روز چهارشنبه موسس و مدیرعامل فیس بوک، مارک زاکربرگ در کنگره آمریکا در مورد حفظ حریم خصوصی اطلاعات کاربران شهادت می دهد. در همین روز (11 آوریل) تحریم فیس بوک از سوی کاربران این شبکه اجتماعی در سراسر جهان اجرا می شود ( چگونه اکانت فیس بوک خود را به صورت دائمی حذف کنیم؟ ).

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تحریم فیس بوک 24 ساعت به طول می انجامد و علاوه بر این شبکه اجتماعی سایر سرویس های آن نیز شامل این تحریم می شود. در همین راستا در این تاریخ کاربران به مدت 24 ساعت استفاده از فیس بوک، مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام را تحریم خواهند کرد.

تحریم فیس بوک در اعتراض به رسوایی کمبریج آنالیتیکا صورت می پذیرد. بر اساس اطلاعاتی که توسط یکی از کارکنان ارشد سابق این شرکت، کریستوفر وایلی در اختیار نیویورک تایمز و آبزرور قرار گرفته بود، اطلاعات 87 میلیون کاربر فیس بوک بدون اجازه آن ها توسط کمبریج آنالیتیکا جمع آوری شده است ( قابلیت حذف پیام به زودی وارد اپلیکیشن فیس بوک می شود ).

در سال 2011 فیس بوک قراردادی را با کمیسیون تجارت فدرال امضا کرد که بر اساس آن استفاده بدون اجازه از اطلاعات شخصی کاربران جرم محسوب می شود.

سخنگوی جنبش تحریم فیس بوک اعلام کرده است که این اقدام پیامی قدرتمند برای اعتراض به این شبکه اجتماعی خواهد بود.

در شرایطی که بعد از افشای این رسوایی برخی کاربران استفاده از سرویس های فیس بوک را متوقف کرده اند، هنوز برخی کاربران خواهان استفاده امن از آن هستند.

علاوه بر تحریم فیس بوک، مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام در تاریخ 11 آوریل، سخنگوی این جنبش به افرادی که در آن مشارکت می کنند پیشنهاد داده که نامه ای را برای زاکربرگ و دولت های دخیل در اعمال غیر اخلاقی اخیر ارسال کنند.

ارسال نظر