آموزش ارسال پیام زمانبندی شده در واتساپ بیزینس در ۳ مرحله

پیام زمانبندی شده در واتساپ بیزینس برای ارتباطات کاری و شغلی می‌تواند بسیار کارساز باشد. شما با ارسال پیام خودکار در واتساپ می‌توانید جلسه‌ای را تنظیم کنید و یا به پیام‌های مخاطبین‌تان پاسخ دهید. البته این قابلیت فقط در واتسپ بیزینس وجود دارد و با قابلیت پیام محو شونده واتساپ متفاوت است.

آموزش ارسال پیام زمانبندی شده در واتساپ بیزینس در ۳ مرحله

نحوه ارسال پیام زمانبندی شده در واتساپ بیزینس

۱. فعال کردن Away message

پس از دانلود برنامه WhatsApp Business ابتدا باید گزینه Away message را فعال کرده و متن پیام مورد نظر خود را بنویسید. برای این کار ابتدا سه نقطه بالای سمت راست صفحه را بزنید و بعد مراحل زیر را اجرا کنید:

Settings → Business tools → Away message → Send Away message

پیام زمانبندی واتساپ

با فعال کردن این گزینه، وارد Away message شوید و متن مورد نظرتان را تایپ کرده و Ok کنید.

نمونه پیام خودکار در واتساپ

۲. زمان‌بندی پیام با Schedule

Settings → Business tools → Away message → Schedule

با باز کردن Schedule با سه گزینه زیر مواجه می‌شوید:

  • Always Send (ارسال همیشگی)
  • Custom schedule (ارسال در زمان خاص)
  • Outside of business hours (ارسال پیام بعد از زمان کاری)

Schedule

۱. با انتخاب گزینه Always Send ارسال پیام خودکار در واتس اپ بیزینس از نوع پیام‌های همیشگی خواهد بود. مثل پیام خوشامدگویی به مشتریان یا پیام معرفی مختصر کسب‌و‌کار.

۲. گزینه Custom schedule برای ارسال پیام در یک زمان خاص است که تنظیم می‌کنید زمان شروع و پایان پیام برای مخاطبان دقیقا چه تایمی باشد. مثلا فرض کنید در ساعت ۱۲ تا ۱۳ در یک جلسه کاری هستید و تنظیم می‌کنید هر پیامی که در این زمان دریافت کردید، به طور خودکار پیام مورد نظر شما برای او ارسال شود. برای این کار باید تاریخ و ساعت ارسال پیام خود را تنظیم کرده و گزینه Done را بزنید.

۳. گزینه Outside of business hours برای وقتی است که به طور کلی در واتساپ بیزینس ساعت کاری خود را تنظیم کرده‌اید و می خواهید بعد از ساعت اداری، پیام زمانبندی شده در واتساپ برای مخاطبین‌تان ارسال شود. محتوای این پیام احتمالا مخاطبین یا مشتریان را به پیام فرستادن در تایم کاری ارجاع می‌دهد.

۳. انتخاب مخاطبین دریافت‌کننده پیام زمانبندی شده

شما می‌توانید تعیین کنید پیام مورد نظر شما برای کدام مخاطبین‌تان ارسال شود یا نشود. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

Settings → Business tools → Away message → Recipients

با انتخاب Recipients چهار گزینه برای شما باز می‌شود.

پاسخگویی اتوماتیک واتساپ

  • گزینه Everyone ؛ با انتخاب آن پیام زمانبندی شده در واتساپ برای همه مخاطبین شما ارسال می‌شود.
  • گزینه Everyone not in address book ؛ در صورت انتخاب این گزینه، پیام برای افرادی که مخاطب شما نیستند و در لیست مخاطبین گوشی شما ذخیره نیستند ارسال می‌شود.
  • گزینه … Everyone except ؛ در این گزینه می‌توانید مخاطبینی مه نمی‌خواهید پیام برای آن ها ارسال شود را انتخاب کنید.
  • گزینه …Only sent to ؛ در این گزینه می توانید از لیست مخاطبین خود کسانی را که می‌خواهید پیام فقط برای ان ها ارسال شود را انتخاب کنید.

در پایان پس از انتخاب مخاطبین برگزیده خود، باید گزینه Save را بزنید.

لازم به ذکر است که نسخه واتس اپ معمولی این ویژگی را ندارد. اما مدتی است که این شبکه اجتماعی امکان حذف خودکار پیام‌های ارسال شده را فراهم کرده است. در صورتی که به دنبال آموزش ایجاد تایمر حذف پیام در واتساپ می‌گردید مطلب « نحوه ارسال پیام های محو شونده در واتس اپ » را در کلیک بخوانید.

ارسال نظر