کاربران اسنپ چت در میان همه گیر ویروس کرونا در حال افزایش است

رسانه کلیک - اسنپ چت در سه ماهه اول سال 2020، 11 میلیون کاربر جدید اضافه کرده است. این اتفاق از بیشتر از 8 میلیون کاربر جدید اضافه شده در سه ماهه آخر سال گذشته بوده و رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد.

کاربران اسنپ چت در میان همه گیر ویروس کرونا در حال افزایش است

به نظر می‌رسد همه‌گیری کرونا و در خانه ماندن حاصل این رشد تعداد کاربران باشد. افزایش این تعداد کاربر خیلی بیشتر از انتظارات این شرکت بوده است و آن‌ها در حال حاضر 229 میلیون کاربر فعال روزانه دارند.

به گفته ایوان اشپیگل، اسنپ چت نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی در هفته های اخیر شاهد افزایش استفاده بوده است. او می‌گوید: «ما شاهد روند رشد پایدار در خدمات ارتباطی خود بوده و انتظارات پیش‌بینی شده خود را کسب می‌کنیم. به عنوان مثال، ارتباط با دوستان بیش از 30 درصد در هفته آخر ماه مارس نسبت به هفته گذشته ژانویه افزایش یافته است.»

البته همه رشد این اپلیکیشن ناشی از بیماری کرونا نیست. یکی از مدیران آن می‌گوید: «اگرچه ما در هفته های آخر سه ماهه تعامل بیشتری را مشاهده کردیم اما بسیاری از مردم دنبال این بودند که از خانه خارج شوند و در خانه بودن و سرگرم شدن تاثیر کمی در این مدت داشته است.»

همچون گذشته بیشترین کاربران آن‌ها در خارج از آمریکای شمالی و اروپا هستند. این شرکت نیز در گذشته برنامه‌های خود را برای به‌روزرسانی اندروید و افزودن ویژگی‌های واقعیت افزوده برای جذب کاربران در بازارهای جدید اعلام کرده است.

علاوه بر این، با وجود هشدار فیسبوک و توییتر مبنی بر کاهش درآمد تبلیغاتی در سه ماه گذشته از سال، درآمد این اپلیکیشن نسبت به سال گذشته 44 درصد افزایش یافته و به 462 میلیون دلار رسیده است. اسپیگل مدیرعامل اسنپ چت می‌گوید: «در حالی که بسیاری از بودجه های تبلیغاتی به دلیل شیوع کووید 19 کاهش یافته اند، ما در دو ماه اخیر رشد بالایی از درآمد را تجربه کردیم که حتی درآمد پایین ما در ماه مارس را نیز جبران می کند.»

ارسال نظر