استیو وزنیاک از فیس بوک خداحافظی کرد؛ تبعات رسوایی کمبریج آنالیتیکا تمامی ندارد!

رسانه کلیک  - رسوایی کمبریج آنالیتیکا دردسر جدیدی را برای فیس بوک ایجاد کرد. در جدیدترین اقدام یکی از بنیانگذاران اپل، استیو وزنیاک از این شبکه اجتماعی خداحافظی کرد.

استیو وزنیاک از فیس بوک خداحافظی کرد؛ تبعات رسوایی کمبریج آنالیتیکا تمامی ندارد!

به علت رسوایی کمبریج آنالیتیکا یکی از افراد فعال در حوزه تکنولوژی از این شبکه اجتماعی خداحافظی کرد. یکی از بنیانگذاران اپل، استیو وزنیاک این موضوع را به USA Today اعلام کرده است. وزنیاک در رابطه با نحوه برخورد فیس بوک و کمپانی های مشابه با اطلاعات شخصی کاربران ابراز نگرانی کرده است. استیو وزنیاک که در سال 1985 کمپانی اپل را ترک کرده بود.

رسوایی کمبریج آنالیتیکا بر اساس اطلاعاتی که توسط یکی از کارکنان ارشد سابق این شرکت، کریستوفر وایلی در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود، افشا شد. بر اساس این افشاگری اطلاعات 87 میلیون کاربر فیس بوک بدون اجازه آن ها توسط کمبریج آنالیتیکا جمع آوری شده است.

استیو وزنیاک اعلام کرده که حاضر است برای استفاده از فیس بوک هزینه بپردازد ولی این شبکه اجتماعی اطلاعات او را جمع آوری نکند و همچنین در این سایت تبلیغات نشود. هفته پیش مدیر ارشد عملیات فیس بوک، شریل سندبرگ گفته بود که کاربران برای حفظ اطلاعات شخصی خود باید هزینه پرداخت کنند.

کمبریج آنالیتیکا

استیو وزنیاک از صحبت های مدیر عامل اپل، تیم کوک پشتیبانی کرده است. تیم کوک در گذشته اعلام کرده بود که اپل در رابطه با اطلاعات شخصی کاربران دچار رسوایی همانند فیس بوک نخواهد شد. وزنیاک اعلام کرده که اپل از محصولات خوب خود درآمد کسب می کند و درآمد آن با فروش اطلاعات کاربران تامین نمی شود.

مارک زاکربرگ هفته شلوغی را پیش روی خود می بیند. او باید این هفته در کنگره آمریکا حضور پیدا کند و در رابطه با رسوایی کمبریج آنالیتیکا توضیحاتی را ارائه دهد. علاوه بر این موضوع کاربران این شبکه اجتماعی در حال برنامه ریزی برای تحریم فیس بوک به مدت 24 ساعت هستند ( تحریم 24 ساعته فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام از سوی کاربران سراسر جهان ).

ارسال نظر