60 درصد پهنای باند تلگرام را باید به پیام رسان‌ های داخلی دهیم

رسانه کلیک - نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: 60 درصد پهنای باند ما در اختیار پیام رسان خارجی تلگرام بوده است و در فضایی سرمایه گذاری کرده‌ ایم که اقتصاد، امنیت و فرهنگ مردم را تهدید می‌ کند.

60 درصد پهنای باند تلگرام را باید به پیام رسان‌ های داخلی دهیم

به گزارش کلیک به نقل از آنا؛ حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات درباره راهکارهای رفع انحصار از پیام رسان خارجی تلگرام عنوان کرد: توقع داریم به همان اندازه که تاکنون زیرساخت در رابطه با پیام رسان تلگرام فراهم بود، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همین زیرساخت را در اختیار پیام رسان‌ های داخلی قرار دهد که اگر اینگونه بود، اکنون وضعیت به اینجا نمی‌ رسید و مردم دچار زحمت نمی‌ شدند.

وی با بیان اینکه ما سال‌ ها فضای کشور را کاملا در اختیار پیام رسانی قرار دادیم که مصالح کشور را به خطر بیندازد، اظهار کرد: تا امروز 60 درصد پهنای باند ما در اختیار تلگرام بوده است و نتیجه هم همین است که ما در فضایی سرمایه گذاری کرده‌ ایم که اقتصاد، امنیت و فرهنگ مردم را تهدید می‌ کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با تاکید بر اینکه لازم است این ظرفیت در اختیار پیام رسان‌ های داخلی قرار گیرد، ادامه داد: با حمایت از پیام رسان‌ های داخلی هم به اقتصاد جوانان کشورمان خدمت کردیم تا بر اساس باورهایشان نیازهای کشور را به مراتب بالاتر از چیزی که تلگرام ارائه می‌ دهد به مردم ارائه دهند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که شما از چه پیام رسانی استفاده می‌ کنید، گفت: ارتباط‌ هایم را در پیام رسان‌ های سروش و ایتا دنبال می‌ کنم.

شایان ذکر است؛ 182 نماینده مجلس در بیانیه‌ ای اعلام کردند که از اقدامات دبیر شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شکستن انحصار پیام رسان خارجی تلگرام در کشور جمهوری اسلامی ایران و برخورد قاطع با این پیام رسان به دلیل عدم رعایت مقررات کشور در فراهم آوردن زمینه لازم برای ایجاد چالش های گوناگون امنیت ملی و برنامه ریزی برای وارد آوردن ضربات اقتصادی به کشور حمایت قاطع می‌ کنند. این نمایندگان همچنین از تلاش‌ های به عمل آمده برای تشویق و تصویب پیام رسان های بومی در قالب مساعدت های مالی و کمک های تجهیزاتی و اقدامات رسانه ای مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر کردند.

این 180 نماینده تاکید کردند: موج ایجاد شده در سطح بین المللی برای محدود سازی تلگرام و برخورد قاطع کشورها با این پیام رسان بدون توجه به مصالح کشورها صرفا در جهت تامین منافع و مصالح خود و حامیان استکباری اش گام بر می دارد نشانه درستی تصمیم نظام جمهوری اسلامی در این خصوص می دانیم.

هفته گذشته با انتقال کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای به پیام رسان های داخلی، سایر مراکز و دستگاه ها نیز بتدریج به پیام رسان های داخلی هجرت کردند.

ارسال نظر