مشکل اتصال به تلگرام برطرف شد

رسانه کلیک - تلگرام از ساعت 4 صبح (9 اردیبهشت) با مشکل سراسری مواجه شد که مقام های این شبکه اجتماعی «قطعی برق در یکی از سرورهای اصلی» را عامل این اختلال عنوان کردند. اکنون امکان اتصال به تلگرام برای برخی کاربران ایرانی فراهم شده است.

مشکل اتصال به تلگرام برطرف شد

قطعی اخیر تلگرام شائبه هایی را در مورد فیلترینگ این شبکه اجتماعی در ایران به وجود آورد؛ این در حالی است که هنوز هیچ بخشنامه ای مبنی بر زمان مسدودسازی تلگرام صادر نشده و تلگرام نیز در صفحه رسمی خود قطعی برق در سرور اصلی آمستردام را دلیل این اختلال عنوان کرده است ( اختلال تلگرام به دلیل قطعی برق در سرور اصلی آمستردام ).

پاول دورف مدیر تلگرام پیش تر به کاربران اروپایی هشدار داده بود که داغ شدن سرورهای تلگرام ممکن است به مدت چند ساعت مانع ورود آنان به این پیام رسان شود. مدت زیادی طول نکشید تا اینکه وب سایت Downdetector نوشت: «78 درصد کاربران با مشکل اتصال به تلگرام و 21 درصد با مشکل ارسال پیام مواجه هستند».

ظاهرا مشکل قطعی برق در سرورهای تلگرام برطرف شده و هم اینک بسیاری از کاربران از سرتاسر جهان در حال ورود به حساب های کاربری شان هستند. از سوی دیگر عده ای از کاربران ایرانی دقایقی پیش موفق شده اند مجددا به نسخه های مختلف نرم افزارهای تلگرام وارد شوند.

ارسال نظر