اپلیکیشن TikTok به والدین امکان کنترل بیشتر روی حساب های فرزندان را می دهد

رسانه کلیک - اخیرا TikTok به دلیل نقض قانون حفظ حریم خصوصی کودکان 5.7 میلیون دلار جریمه شد و به دلیل قرار دادن کودکان در معرض خطر سودجویان مورد انتقاد قرار گرفته است. قابلیت جدید اپلیکیشن TikTok به والدین امکان می دهد تا محتوا را مسدود (بلاک) کرده و زمان صفحه را محدود کنند.

اپلیکیشن TikTok به والدین امکان کنترل بیشتر روی حساب های فرزندان را می دهد

این شرکت اکنون در تلاش است تا با ویژگی به نام «Family Pairing»، امکان کنترل بیشتری بر حفظ حریم شخصی و امنیت فرزندان را به والدین دهد. این قابلیت به والدین اجازه می‌دهد تا مستقیما به حساب های فرزندان دسترسی داشته باشند و دریافت پیام های دایرکت را غیرفعال کنند. همچنین والدین می‌توانند محدودیت زمانی برای استفاده از اپلیکیشن تعیین کرده و حتی حالت محدود کردن محتوا را نیز فعال کنند.

در اوایل سال 2020، TikTok حالت ایمنی خانواده (Family Safety Mode) را معرفی کرد که به والدین امکان می داد کنترل های مشابهی را تنظیم کنند. با این حال این ویژگی نیازمند دسترسی مستقیم به گوشی تلفن فرزندان است و می توانند توسط یک رمز عبور محافظت شوند. اما اکنون والدین با اتصال به حساب کاربری فرزندان می توانید تمام تنظیمات را از راه دور اعمال کنند.

این دسترسی از طریق اسکن QR Code حساب فرزندان فراهم می‌شود. البته فرزندان می‌توانند این دسترسی را غیرفعال کنند اما وقتی این اتفاق بیافتد، والدین یک پیام هشدار دریافت کرده و می‌توانند دوباره به آن دسترسی پیدا کنند.

اپلیکیشن TikTok همچنین با غیرفعال کردن پیام های مستقیم برای کلیه کاربران زیر 16 سال، مسئله اصلی حفظ حریم خصوصی را برطرف کرده است.

جان كلك، مدیرعامل سازمان ملی كودكان گمشده در بیانیه ای می‌گوید: «ما معتقدیم كه این تلاش ها یك اقدام اساسی برای كمك به خانواده ها برای ارزیابی فعالیت کودکان در فضای مجازی است.»

ارسال نظر