توییتر هم در ماجرای «کمبریج آنالیتیکا» نقش داشت/ فروش اطلاعات کاربران به برنامه نویس اپلیکیشن Quiz

رسانه کلیک - توییتر به تازگی در مصاحبه با بلومبرگ نسبت به فروش اطلاعات کاربران به الکساندر کوگان، برنامه نویس اپلیکیشن Quiz اعتراف کرده است.

توییتر هم در ماجرای «کمبریج آنالیتیکا» نقش داشت/ فروش اطلاعات کاربران به برنامه نویس اپلیکیشن Quiz

همان طور که در اخبار دنیای تکنولوژی مطرح شده، فیس بوک در مورد پرونده رسوایی کمبریج آنالیتیکا بیشترین ضرر را متحمل شد ( کمبریج آنالیتیکا به حریم شخصی 87 میلیون کاربر تجاوز کرد/ تلاش فیس بوک برای احیای آبروی از دست رفته! ). اما این موضوع باعث نمی شود تا شبکه های اجتماعی دیگر از این قضیه مستثنی باشند. در گزارش جدید بلومبرگ، مسئولان توییتر تأیید کرده اند که در جریان این اتفاقات، اقدام به فروش اطلاعات کاربران به الکساندر کوگان ، برنامه نویس اپلیکیشن quiz کرده اند. بد نیست بدانید که مسئولیت جمع آوری بدون اجازه اطلاعات میلیون ها کاربر بر دوش این اپلیکیشن بوده است.

توییتر در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشت:

موسسه تحقیقات جهانی (GSR) در سال 2015، هزینه دسترسی به اطلاعات کاربران را برای یک روز پرداخت کرد و به صورت تصادفی، به توییت های ارسال شده توسط کاربران در بازه زمانی دسامبر 2014 تا آوریل 2015 دسترسی پیدا کرد. ما به شما این اطمینان را می دهیم که اطلاعات خصوصی افراد در اختیار موسسه یاد شده قرار نگرفت.

هنوز مشخص نیست که Kogan و موسسه GSR با اطلاعات کاربران چه کارهایی انجام داده اند، اما پیش بینی می شود که اقدام آنها چیزی بیش از یک کمپین هدفمند بوده است.

در نگاه اول، این موضوع را نمی توان یک مشکل جدی در زمینه حریم شخصی افراد به حساب آورد. در توییتر و توییت هایی که توسط کاربران ارسال می شود (حتی اگر لوکیشن خود را همراه توییت ارسال کرده باشید)، اطلاعات زیادی در مورد کاربران به چشم نمی خورد.

آنچه باعث نگرانی بسیاری از افراد شده، اطلاعاتی است که از فیس بوک و توییتر به صورت همزمان و مشترک جمع آوری شده است؛ چرا که به این ترتیب و با تجمیع موارد جمع آوری شده از فیس بوک و توییتر و کنار هم قرار دادن آنها، اطلاعات دقیق و جامعی از افراد به دست می آید.

ارسال نظر