توییت های گمراه کننده توسط توییتر برچسب گذاری و اصلاح می شوند

رسانه کلیک - توییتر در تلاش است تا توییت های سیاسی گمراه کننده را برچسب گذاری و سپس اصلاح کند. این ویژگی تا ماه آینده در اپلیکیشن آن اعمال می شود.

توییت های گمراه کننده توسط توییتر برچسب گذاری و اصلاح می شوند

به گزارش NBC News، توییتر در حال آماده سازی یک ویژگی جدید است که به موجب آن، توییت های گمراه کننده سیاستمداران و سایر چهره های سرشناس برچسب گذاری و اصلاح می شوند. بدین ترتیب که یک باکس نارنجی رنگ در زیر توییت به نمایش درآمده و پیام هایی برای اصلاح آن منتشر می شود.

به عنوان مثال توییت زیر که مربوط به شباهت های بین ویروس کرونا و HIV است را در نظر بگیرید. پیام هایی که در زیر این توییت آورده شده اند، نشان می دهند که اغلب ویروس ها در حالت کلی شباهت زیادی به یکدیگر دارند و اینکه خبر تولید ویروس کرونا توسط انسان تاکنون توسط هیچ منبع معتبری تایید نشده است.

به گفته توییتر، این ویژگی بخشی از سیاست مقابله با اطلاعات نادرست است که در تاریخ 5 مارس در اپلیکیشن اعمال می شود. یکی از سخنگویان شرکت در این باره می گوید:

ما در حال بررسی روش های متعدد برای رسیدگی به اطلاعات غلط و تهیه محتوای بیشتر برای توییت ها هستیم. انتشار اطلاعات غلط یک معضل اساسی به شمار می آید و ما قطعا راه های مختلفی را برای از بین بردن آن به کار می گیریم.

احتمالا یک ویژگی دیگر در آینده به اپلیکیشن اضافه خواهد شد و آن، سیستم امتیازدهی به افرادی است که نقش عمده ای در تعدیل پلتفرم دارند. بنابر گزارش NBC، کاربران در نسخه آزمایشی می توانند نسبت به صحت یا عدم درستی یک توییت اظهار نظر کرده و از 0 تا 100 به آن امتیاز دهند. البته این ویژگی ممکن است هیچگاه به اپلیکیشن اصلی اضافه نشود.

توییتر اقدامات خود در راستای مقابله با توییت های گمراه کننده را از سال 2017 آغاز کرده است. با نزدیک شدن به انتخابات سال 2020، توییتر از یک ویژگی جدید رونمایی کرده که به موجب آن، افراد قادر خواهند بود توییت های گمراه کننده مربوط به مکان و نحوه رای دهی را گزارش کنند. ظاهرا این شرکت همچنن در حال آماده سازی ویژگی های بیشتر برای مقابله با انتشار اطلاعات غلط است.

ارسال نظر