وعده اصلاح سیستم Fact-Checking برای توییت های حاوی کرونا و 5G

رسانه کلیک - ظاهرا کمپانی توییتر قصد دارد تا سیستم Fact-Checking خود را به نحوی اصلاح کند که از نشر هرگونه شایعه در خصوص ارتباط بین ویروس کرونا و 5G جلوگیری شود.

وعده اصلاح سیستم Fact-Checking برای توییت های حاوی کرونا و 5G

توییتر به تازگی اعتراف کرده که سیستم Fact-Checking خودکار پست های منتشر شده درباره ارتباط بین فناوری 5G و ویروس کرونا، بیش از حد اغراق آمیز هستند. این شبکه اجتماعی وعده داده تا دقت سیستم برچسب گذاری و همینطور سیستم راستی آزمایی خود را بهبود بخشد. این کمپانی در حال ساخت قابلیت های جدید و خودکار جهت تمرکز روی توییت های واقعی و معتبر است. البته به طور قطع مشخص نیست که این بهبودها در چه تاریخی عرضه می شوند.

اما داستان از چه قرار بوده است؟ پس از شیوع ویروس کرونا در ماه های گذشته، نظریه ها و تئوری های متعددی راجع به ارتباط این ویروس با انواع دستکاری های انسانی مطرح شد. فناوری 5G نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مورد هجوم شایعات بی اساس انسانی قرار گرفت. جالب اینکه شبکه توییتر به عنوان یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی، با برچسب گذاری های نادرست کاربران خود، به این شایعات دامن زد.

البته طبق قوانین جدید توییتر، هر نوشته ای که شامل اخبار جعلی و پیوند فناوری 5G به ویروس کرونا باشد، از شبکه حذف می شود. اگر پست های کاربر دارای کلماتی نظیر 5G، Covid-19، Corona یا Coronavirus باشد، آنگاه سیستم به طور خودکار، لینکی را در بخش کامنت ها برای آن کاربر به نمایش گذاشته و وی را به مطالعه بیشتر حقایق علمی دعوت می کند.

با این حال، وعده اصلاح سیستم Fact-Checking زمانی مطرح شد که کاربران با برچسب گذاری توییت های فراوانی که اصلا ربطی به انتشار تئوری های مربوط به 5G و ویروس کرونا نداشتند، دچار اغتشاش در توییتر شدند. هرچند این برچسب گذاری ها آسیب چندانی برای افراد نداشتند، اما ارزش سیستم راستی آزمایی را به طور قابل توجهی کاهش دادند. به نظر می رسد که شبکه توییتر به رویکرد اصلاح یافته ای احتیاج دارد که کاربران را وادار به جدیت در انتخاب برچسب ها کند.

ارسال نظر