ماجرای هشتگ "الگوریتم اینستاگرام" و کنایه ها به آن چیست؟

این روزها در کنار هشتگ مهسا امینی که از 200 میلیون عبور کرد، هشتگ های جانبی ایرانی دیگری هم در حال وایرال شدن هستند که یکی از آنها، الگوریتم اینستاگرام است. اما ماجرای این هشتگ داغ چیست؟

ماجرای هشتگ "الگوریتم اینستاگرام" و کنایه ها به آن چیست؟

ماجرای الگوریتم اینستاگرام از آنجا شروع شد که چند شاخ مجازی ابتدا برای همراهی با مردم از قرار دادن پست در اینستاگرام خودداری کردند و پس از چند روز از کرده پشیمان شدند و مدعی شدند الگوریتم اینستاگرام به این صورت است که اگر چند روز متوالی پستی گذاشته نشود، پیج آنها غیرفعال خواهد شد. آنها با همین حربه قصد داشتند فالوورهای حود را نسبت به فعالیت مجدد پیج خود توجیه کنند اما در عین حال از ترس پیگیری قضائی، هیچ پست یا استوری مرتبط با اتفاقات اخیر در پیجشان قرار ندادند و قبلی ها را هم پاک کردند.

این حربه برای برخی کسب و کارهای آنلاین که تا پیش از این به نشانه اعتراض، فعالیت خود را متوقف کرده بودند نیز خوشایند به نظر رسید و با این ادعا که در صورتی که بیش از 7 روز پست مرتبط با موضوع پیج قرار داده نشود، الگوریتم اینستاگرام حساب آنها را از حالت تجاری خارج می کند، شروع به فعالیت مجدد کردند!

این نمایش عجیب توسط بسیاری از فالوورهای این پیج ها شناسایی شد و با تمسخر نسبت به خبرسازی جعلی این پیج ها و سو استفاده از عبارت الگوریتم اینستاگرام، در توییتر ترند شد. کاربران معتقد بودند همان زمانی که این پیج ها دست از فعالیت کشیدند عملاً دسترسی به اینترنت و فیلترشکن ها محدود بود و حالا که دسترسی آنها بازتر شده، قصد دارند به روال سابق کاری خود بازگردند و عدم فعالیت آنها هیچ ارتباطی به مرگ مهسا امینی یا تحرکات در خیابان های ایران نداشته و ندارد.

ارسال نظر