حالت همراه واتساپ (companion mode) چیست؟

پس از خبرسازی تلگرام با نسخه پرمیوم خود، اینبار واتساپ با آپدیت جدید خود خبرساز شده اما این همه ماجرا نیست و ویژگی واتساپ Companion یا حالت همراه واتساپ  نیز به زودی به این پیام رسان اضافه خواهد شد.

حالت همراه واتساپ (companion mode) چیست؟

واتس‌اپ اخیراً شروع به استفاده از ویژگی اتصال چند دستگاهی کرده که به کاربران امکان می‌دهد حتی در صورت عدم اتصال به گوشی، از سایر دستگاه هایی که قبلاً لاگین آنها تائید شده، بتوانند به اپلیکیشن دسترسی داشته باشند. کاربران می توانند یک حساب واتساپ را به حداکثر چهار دستگاه دیگر وصل کنند با این حال، این ویژگی به شما اجازه نمی دهد از حساب واتس اپ خود در هیچ گوشی هوشمند دیگری استفاده کنید. اکنون، ظاهراً واتساپ در حال برنامه ریزی برای گسترش عملکرد ویژگی چند دستگاهی با یک حالت Companion است. طبق گزارش WABetaInfo، واتس‌اپ مدتی است که حالت جدید را برای گوشی‌های هوشمند اپل iOS و اندروید آزمایش می‌کند. اما کامپنیون مود واتساپ چیست و چگونه کار می کند..

حالت همراه واتساپ (Companion mode) چیست؟

حالت Companion به کاربران این امکان را می دهد تا تلفن هوشمند اصلی خود را با یک حساب WhatsApp در تلفن هوشمند دیگری وصل کنند. با این حال، تغییر به حالت Companion شما را از حساب واتساپ خود در دستگاه اصلی خارج می کند.
جفت کردن حساب واتس اپ شما با یک گوشی هوشمند دیگر نیز تمام داده های ذخیره شده محلی WhatsApp، از جمله پیام ها و رسانه های شما را پاک می کند. شایان ذکر است که این عملیات هیچ تاثیری بر داده های WhatsApp ذخیره شده در Google Drive یا iCloud نخواهد داشت.
از آنجایی که این ویژگی در حال حاضر در حال توسعه است، جزئیات زیادی در مورد تفاوت این ویژگی با ثبت برنامه در گوشی هوشمند دیگر در دسترس نیست. این ویژگی همچنین ممکن است به کاربران کمک کند تا از گوشی های هوشمند اندروید به iOS مهاجرت کنند.

حالت همراه واتساپ چگونه ممکن است کار کند
طبق گزارش‌های قبلی، کاربران می‌توانند بخش جدید «ثبت دستگاه به‌عنوان همراه» را تحت ویژگی چند دستگاهی ببینند. این گزارش همچنین نشان می دهد که ممکن است بتوانید با اشاره دستگاه اصلی خود به صفحه دستگاه ثانویه برای اسکن کد QR و تأیید اعتبار پیوند، تلفن هوشمند دیگر خود را جفت کنید.

ارسال نظر