شروع تبلیغات در تب استاتوس واتس اپ!

رسانه کلیک - همین چند سال پیش بود که فیسبوک، واتس اپ را خریداری کرد و تمام امکانات آن را بصورت رایگان در اختیار عموم قرار داد. حال خبر می رسد که واتس اپ به زودی تبلیغات نمایش می دهد.

شروع تبلیغات در تب استاتوس واتس اپ!

هرچند در زمان خریداری واتس اپ توسط فیسبوک وعده داده شده بود که خبری از تبلیغات خارج برنامه نخواهد بود، اکنون شرکت فیسبوک تصمیم گرفته در تب استاتوس، تبلیغاتی را نمایش دهد. در واقع تبلیغات واتس اپ قرار است برای همه کاربران به نمایش گذاشته شود.

تب استاتوس چیزی شبیه به محیط استوری های اینستاگرام است با این تفاوت که به جای محدودیت 15 ثانیه ای محدودیت 30 ثانیه ای دارد و البته که امکانات آن به گستردگی استوری اینستاگرام نیست.

کریس دانیلز، معاون مدیر عامل واتس اپ در خصوص تبلیغات در واتس اپ گفته است که در فاز اول این تبلیغات در برگه استاتوس به نمایش در می آیند تا درآمدزایی از طریق واتس مورد آزمایش قرار گیرد. این ویژگی علاوه بر اینکه می تواند درآمدزایی واتس اپ را بیشتر کند، می تواند فرصتی برای کسب و کارها باشد تا افراد را به سمت خود جذب کنند.

در حال حاضر مشخص نیست کاربران از چه زمانی قرار است تبلیغات را در این برگه ببینند.

همچنین شایعاتی وجود دارد که فیسبوک با تضعیف سیستم امنیتی موجود روی واتس اپ، قصد دارد اطلاعات کاربران را به فروش برساند و از این طریق نیز درآمدهایی کسب کند. این موضوع بعد از خروج جان کوم یکی از بنیانگذاران و مدیر پیام رسان واتس اپ بیش از پیش جدی شده است. عملکرد مدیران فیسبوک در تضعیف رمزنگاری دوطرفه‌ی واتس به جهت تسهیل استفاده از آن برای کسب‌وکار، کوم را خشمگین کرده بود.

جان کوم از منتقدین جدی تبلیغات در اپلیکیشن‌ها بود. او یک بار در گفتگو با فوربز گفته بود: «سروکار داشتن با تبلیغات افسرده‌کننده است. شما زندگی هیچ کس را با بهبود عملکرد تبلیغات بهتر نمی‌کنید.» جان کوم به کاربران قول داده بود که تبلیغات را از واتس اپ دور نگه دارد.

اکنون که او رفته است، شرکت مادر یعنی فیسبوک زمان مناسبی را پیدا کرده تا از طریق تضعیف پایه های امنیتی واتس اپ، با شگردهای مختلف در جهت اهداف تبلیغاتی از این پیام رسان نسبتا محبوب بهره ببرد. کاربران واتس اپ در آینده خیلی خوشحال نخواهند بود چرا که مشخص نیست چه بلایی قرار است بر سر حریم شخصی آن ها بیاید؟

نظر شما در خصوص تغییرات صورت گرفته در پیام رسان واتس اپ چیست؟

ارسال نظر