محدودیت فروارد کردن پیام‌ در واتساپ تعداد انتشار پیام‌ها را 70% کاهش داد

رسانه کلیک - با اقدام واتساپ در محدودسازی فروارد کردن پیام‌ها در گروه‌ها و چت‌های خصوصی، تعداد انتشار پیام‌های تکراری در سطح جهانی به میزان 70درصد کاهش یافته است.

محدودیت فروارد کردن پیام‌ در واتساپ تعداد انتشار پیام‌ها را 70% کاهش داد

واتساپ در این اقدام بزرگ تعداد فروراد برخی پیام‌ها که بیشتر با موضوع اخبار بیماری کرونا بودند را تا پنج نفر کاهش داد. این محدودیت در تاریخ 7 آوریل برای 2 میلیارد کاربر پیامرسان WhatsApp در سراسر جهان اعمال شد.

سخنگوی واتساپ در این خصوص می‌گوید: «ما اخیرا محدودیتی برای به اشتراک گذاشتن پیام های را در یک گفت‌وگوی خصوصی یا گروهی ارائه کردیم. از زمان اجرای این محدودیت جدید، تعداد فروارد کردن پیام‌ در واتساپ به میزان70٪ در سطح جهان کاهش یافته است.»

واتساپ در سال 2018 نیز مشابه همین کار را انجام داده بود؛ در آن زمان این پیامرسان امکان فروارد همزمان یک پیام را به بیش از 5 کاربر یا گروه را محدود کرد. این پیامرسان در اوایل آوریل نیز ضمن اعلام محدودیت جدید گفت که تعداد پیام‌ها در طی دو سال اخیر 25درصد کاهش یافته است.

این تغییر کمک می‌کند تا واتساپ محیطی برای مکالمات شخصی و گروهی باشد. همچنین واتساپ متعهد است تا این کار را برای مقابله با پیام های مخرب و آزاردهنده انجام دهد. این اقدام پس از شکایت‌های کاربران در خصوص افزایش تعداد فروارد کردن پیام‌ در واتساپ و همچنین گسترش اطلاعات غلط در خصوص اپیدمی ویروس کرونا صورت گرفته است

واتساپ در ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی کرده تا به دولت‌های کشورهای مختلف در خصوص انتشار اطلاعات غلط در خصوص ویروس کرونا هشدار داده تا از عواقب ناگوار بعدی جلوگیری کند

ارسال نظر