با سرمایه گذاران سایه ایلان ماسک در خرید توئیتر آشنا شوید

ایلان ماسک طبق اسناد جدید ثبت شده برای کمیسیون بورس امریکا، موفق شده نظر 19 سرمایه گذار و شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری رو جلب و بیش از 7 میلیارد دلار سرمایه جدید برای خرید توییتر رو جذب کند. ماسک همچنین ممکن هست برای چند ماه مدیرعامل موقت توییتر هم شود.

با سرمایه گذاران سایه ایلان ماسک در خرید توئیتر آشنا شوید

از جمله این سرمایه گذاران بزرگ می توان به این اسامی اشاره کرد: لری الیسون، یکی از بنیان گذاران شرکت اوراکل، 1 میلیارد دلار، شرکت سرمایه گذاری امریکایی بزرگ Sequoia حدود 800 میلیون دلار، شرکت سرمایه گذاری اماراتی VyCapital حدود 700 میلیون دلار، شرکت بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، 500 میلیون دلار و صندوق ثروت ملی قطر، بازوی سرمایه گذاری خارجی این کشور، 375 میلیون دلار در این خرید سهیم شدن.

شاهزاده ولید بن طلال، سرمایه دار عربستانی هم که حدود 1.8 میلیارد دلار در حال حاضر در شرکت توییتر سهام داره هم گفته که همین مقدار سهام رو در شرکت جدید بعد از خرید ایلان ماسک هم حفظ خواهد کرد.

با این سرمایه جدید ماسک می تواند ریسک خودش رو با وام هایی و قرض هایی که گرفته کمتر کند. در نتیجه مقدار وام با وثیقه سهام تسلا از 12.5 میلیارد دلار به 6.25 میلیارد دلار کاهش پیدا می کند و بخشی از مبلغ قرارداد که از پول نقد و فروش سهام ایلان ماسک به دست میاد هم از 21 میلیارد دلار به 27.25 میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

ایلان ماسک پیش از این گفته بود که تا جایی که از نظر قانونی ممکن باشه سهامداران فعلی توییتر رو حفظ خواهد کرد و آنها رو در شرکت سهامی خاص جدید سهیم می کند و تاکنون موفق شده حداقل یکی از آنها را راضی به ماندن کند. همچنین ماسک در حال گفتگو با جک دورسی، یکی از موسسان توییتر که حدود 2 درصد از سهام توییتر در اختیارش هست، هم هست تا او را هم قانع کند تا سهامش را در شرکت جدید حفظ کند.

طبق منابع مختلف ماسک گزینه ای برای مدیرعاملی شرکت توییتر بعد از خریدش هم انتخاب کرده اما گفته می شود حداقل در چند ماه اول ماسک شخصا مدیرعاملی این شرکت رو به عهده خواهد گرفت. همچنین ماسک ممکن هست بعد از چند سال، توییتر رو دوباره سهامی عام کند و آن رو به بازار بورس امریکا برگرداند.

ارسال نظر