شغل های مرتبط با واقعیت مجازی(VR) کدام هستند؟

برخی از مردم معتقدند فناوری واقعیت مجازی (VR) این پتانسیل را دارد که زندگی ما را حتی بیشتر از گوشی‌های هوشمند تغییر دهد. محصولاتی مانند Oculus Rift این قدرت را دارند که کاربران را در محیط های مجازی واقعی و یکپارچه غوطه ور کنند، در حالی که پلتفرم Cardboard Google می تواند گوشی هوشمند شما را با کمی تغییرات به یک ماشین واقعیت مجازی تبدیل کند. به طور طبیعی، چنین پیشرفت هایی با افزایش تقاضا برای کار همراه است و اکنون ممکن است زمان مناسبی برای ورود جویندگان کار علاقه مند باشد.

شغل های مرتبط با واقعیت مجازی(VR) کدام هستند؟

نیت بیتی، یکی از بنیانگذاران IrisVR در شهر نیویورک می‌گوید: «فضای واقعیت مجازی در حال رشد است و من معتقدم فرصت‌های شغلی در چند سال آینده رشد خواهند کرد.

اگر به دنبال ورود به این بخش فناوری نوظهور هستید، چند نکته وجود دارد که باید هنگام شروع جستجوی شغلی خود به خاطر داشته باشید.

مهارت های مورد نیاز برای ورود به دنیال واقعیت مجازی را توسعه دهید

بر اساس گزارش Road to VR، تقاضا برای کاندیداهای شغلی با دانش VR نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش یافته است و از آنجایی که این فناوری جدید است، شرکت ها در برآوردن این تقاضا با مشکل مواجه هستند.

بتی می‌گوید: اگر به بخش نرم‌افزاری صنعت علاقه دارید، به تجربه طراحی و توسعه با نرم‌افزار مدل‌سازی سه بعدی، تجربه برنامه‌نویسی با++C ، توسعه بازی یا برنامه‌نویسی گرافیک نیاز دارید. "هرکسی که بتواند فناوری جدید را به راحتی درک کند، پیش زمینه برنامه نویسی پایه داشته باشد و به اندازه کافی آینده نگر باشد تا ببیند VR چگونه در جریان کار حرفه ای قرار می گیرد، کاندیدای اصلی بسیاری از استارت آپ های جدید B2B VR خواهد بود."

7 شغل مرتبط با فناوری واقعتی افزوده (VR)

1. توسعه دهنده یونیتی

2. طراح UX/UI

3. مهندس بازی VR

4. متخصص جلوه های صوتی VR

5. کارشناس واقعیت مجازی

6. کارشناس تولید محتوای فیلم و تلویزیون

7. کارشناس سه بعدی سازی و مدلسازی

بازار را درک کنید

همه بازیگران بزرگ در بازار واقعیت مجازی (Oculus، Google و Samsung) را می شناسند، اما اکثر مشاغل مربوط به شرکت های کوچکتر و استارت آپ ها هستند.

جرمی شیفلینگ، مدیرعامل Break into Tech در سیلیکون ولی می‌گوید: «با توجه به اینکه مایکروسافت و Oculus/Facebook - دو کارفرمای بزرگ - کمتر از 2٪ از همه حرفه‌ای‌های بازی‌های واقعیت مجازی را تشکیل می‌دهند، فرصت‌های بسیار بیشتری در بلندمدت برای جویندگان کار وجود دارد.»

بتی می‌گوید: اگرچه بازی‌ها به VR در بازار رونق می‌بخشند، اما برای کاربردهای بی‌شماری دیگر در آینده به کار می روند و این فناوری فقط به بازیها اختصاص نخواهد داشت. صنایعی مانند معماری، مهندسی و ساخت‌وساز بدون شک از واقعیت مجازی برای طراحی سه بعدی استفاده می‌کنند، در حالی که پزشکی، نظامی و آموزشی مطمئناً از این فناوری برای انجام شبیه‌سازی، آموزش ایمنی یا قادر ساختن افراد به تجربه و کشف مکان‌های دورافتاده یا محیط‌های قابل سکونت استفاده می‌کنند.»

سانتاماریا می‌گوید: با رشد صنعت، شرکت‌ها به چیزی بیش از برنامه‌نویسان و مهندسان نیاز خواهند داشت - آنها به مدیران عامل، مدیران محصول و پروژه، پشتیبانی و توسعه‌دهندگان تجاری نیاز خواهند داشت.

ارتباط برقرار کنید

مانند هر صنعت دیگری، شبکه‌سازی می‌تواند بسیار مهم باشد - شاید حتی بیشتر از آن در حالی که فناوری VR در مراحل ابتدایی خود است - بنابراین با برخی از حرفه ای ها در این رشته تماس بگیرید و رزومه خود را فعال کنید.

شیفلینگ می‌گوید پیوستن به گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای نیز می‌تواند کمک کند، زیرا بسیاری از متخصصان واقعیت مجازی به این گروه‌ها تعلق دارند و در آن شبکه‌سازی می‌شوند. SVVR یا واقعیت مجازی سیلیکون ولی، جلسات ماهانه ای را برای توسعه دهندگان و کارآفرینان سازماندهی می کند، در حالی که کنفرانس واقعیت مجازی IEEE که هر ساله برگزار می شود، در بیست و سومین سال خود است. به کنفرانس ها بروید، با افراد حاضر در این زمینه ملاقات کنید و نام خود را در آنجا مطرح کنید. با کمی شانس، به شغلی دست خواهید یافت که فرصت های واقعی و پتانسیل رشد را ارائه می دهد، حتی اگر دنیاهایی را بسازید که فقط در هدست یک کاربر وجود دارند.

واقعیت مجازی در ایران

اگرچه تجهیزات مرتبط با واقعیت مجازی به ایران نیز وارد شده اما به سبب گران بودن این تجهیزات و در دسترس نبودن آن برای اکثر کاربران، فعلاً استقبال زیادی از این فناوری در ایران نشده چرا که بحث های مربوط به فیلترینگ نیز در خصوص محتوایی که قرار است از طریق عینک های VR دیده شود وجود دارد و به همین خاطر، اگر در اندیشه پیدا کردن شغلی در این زمینه هستید، بهتر است مهارت های خود را در موارد فوق الذکر افزایش دهید و سپس به مهاجرت و کار در کشوری دیگر فکر کنید چرا که به نظر می رسد توسعه فناوری واقعیت مجازی در ایران به همان محدودی باشد که پهپادها مجوز فعالیت گرفتند.

درآمد کارشناس واقعیت مجازی چقدر است؟

به طور متوسط یک کارشناس واقعیت مجازی رقمی حدود 35 هزار دلار در سال درآمد دارد که این رقم می تواند بسته به مهارت های فرد تا 65 هزار دلار افزایش پیدا کند و یا تا 20 هزار دلار هم کاهش داشته باشد.

ارسال نظر