از این به بعد تنها با یک تصویر به حساب های کاربری خود وارد شوید!

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه بدون داشتن دغدغه به یاد داشتن رمز عبور، گوشی و یا اپلیکیشن های خود را آنلاک کنید!؟

از این به بعد تنها با یک تصویر به حساب های کاربری خود وارد شوید!

به گزارش کلیک، این موضوع به عنوان یک امر ممکن از طرف شرکت LogMeOnce یاد شده است که طبق ادعای آن، می تواند تمام رمز های عبور شما را در یک مکان امر نگهداری کند و اخیرا هم قابلیتی جدید را به ویترین امکانات خود افزوده که می تواند با استفاده از تنها یک تصویر و بدون نیاز به دانستن رمز عبور، اپلیکیشن را ار حالت قفل خارج کند؛ اسم این قابلیت، PhotoLogin است و همان طور که از اسمش بر می آید، پروسه ورود به حساب کاربری یا خارج کردن قفل دستگاه را با استفاده از یک تصویر انجام می دهد. بنابراین اگر بخواهید به یک وب سایت و یا اپلیکیشن وارد شوید، تنها کاری که می بایست انجام دهید این است که با استفاده از وب کم کامپیوتر خود، یک عکس بیندازید!

در حقیقت، به جای این که برای تشخیص این که تصویر درست است یا خیر، بر یک کامپیوتر تکیه کنید، LogMeOnce تصویر را بر روی یک دستگاه دیگر برای شما می فرستد و می پرسد که آیا این تصویر همان تصویر مورد نظر است یا خیر؛ شما تنها با گفتن یک "بله" به اپلیکیشن یا وب سایت مورد نظر وارد خواهید شد.

کوین شهبازی، مدیر ارشد این شرکت گفت: رمز های عبور سنتی بسیار در معرض خطر و ضعیف هستند و مستعد هک شدن و یا جعل شدن هستند.

این قابلیت بسیار مفید، هم اکنون در دسترس قرار گرفته است و برای کاربران پیشین این شرکت رایگان خواهد بود.

البته شایان ذکر است که LogMeOnce تنها شرکتی نیست که از تصویر برای ورود به حساب های کاربری استفاده می کند. گوگل، برای مثال، در پنج سال گذشته برای گوشی های هوشمند مبتنی بر اندروید قابلیت تشخیص چهره را ارائه کرده بود. درست مانند PhotoLogin، تنها کاری که کاربران باید انجام می دادند، یاد دادن یک تصویر مبنا به دستگاه و سپس گرفتن یک عکس از خود در هنگام ورود به حساب های کاربری بود.

سوال اصلی این جاست که با وجود این مسائل، چرا تمامی ما از پیش از این قابلیت تشخیص چهره استفاده نمی کرده ایم؟ دلیلش واضح است؛ این قابلیت همیشه جوای نمی دهد! FaceLock را که یک اپلیکیش محبوب گوگل پلی است را در نظر بگیرید. این اپلیکیشن ادعا می کند که می تواند امنیت فوق العاده بالایی را برای اطلاعات و اپلیکیشن های شما به ارمغان بیاورد؛ آن هم با استفاده از این قابلیت. اما کاربران زیادی معتقدند که این قابلیت این اپلیکیشن همیشه جواب نمی دهد و گاهی اوقات آن ها را به دردسر می اندازد. در همین راستا، با مسئولین شرکت سازنده FaceLock یعنی SmartApp Mobile ارتباط برقرار کردیم که آن ها به سوال ما جوابی ندادند.

LogMeOnce، ادعا می کند که توانسته است با راهکار های خود از این مشکلات جلوگیری کند. برای نمونه، وقتی شما در صدد ورود به یک وب سایت بر روی کامپیوتر هستید، LogMeOnce به تنهایی یک تصویر انداخته شده با وب کم کامپیوتر شما را به گوشی شما می فرستد. از آن موقع به بعد، ۶۰ ثانیه فرصت دارید تا تایید کنید قصد ورود به آن وب سایت را داشته اید. بعد از این فرصت محدود، تصویر به صورت خودکار حذف خواهد شد. بار بعدی اگر کسی بخواهد به وب سایت وارد شود، باید تصویر دیگری را بیندازد.

آقای شهبازی گفت: این شمایید که این دسترسی را تایید می کنید. پای هیج سرور و یا رباتی در میان نیست. در حقیقت، پای یک انسان را به این میدان باز کرده ایم!

ورژن حرفه ای این اپلیکیشن همچنین به کاربران این اجازه را می دهد تا با کشیدن صفحه تصویر به راست یا چپ حتی موقعیت مکانی لحظه انداخته شدن تصویر را نیز مشاهده کنند. اطلاعاتی مانند زمان انداخته شدن تصویر و مرورگر مورد استفاده کاربر نیز دیگر جزئیاتی هستند که کاربران نسخه حرفه ای از آن بهره مند خواهند شد. حتی اگر گوشی شما سرقت شود، این اپلیکیشن قابلیتی با نام Mugshot را در نظر گرفته است تا از طریق آن، اگر فرد سارق برای دسترسی به اطلاعات گوشی شما تلاش کند، اپلیکیشن در اقدامی جالب یک تصویر می گیرد و آن را همراه با اطلاعات مکانی گوشی به شما می فرستد تا بتوانید به راحتی هر چه تمام تر فرد سارق را شناسایی کنید و پدر او را در آورید!

این قابیت رایگان است و به صورت افزونه ای برای مرورگر های فایرفاکس، کروم، سفری ویندوز و مک و پلت فرم های اندروید در دسترس خواهد بود.

ارسال نظر