آنتن ضعیف موبایل در مترو به تعامل ضعیف اپراتور تلفن همراه با شهرداری بر می گردد

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات گفت: یک اپراتور تلفن همراه در مترو آنتن می دهد و دیگری نمی دهد که بخشی از این مشکل به مدیریت ما بر می گردد و بخشی به تعاملات با مدیریت شهری مرتبط است.

آنتن ضعیف موبایل در مترو به تعامل ضعیف اپراتور تلفن همراه با شهرداری بر می گردد

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در همایش شهر هوشمند که توسط سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران برگزار شد ( برگزاری همایش «تهران هوشمند» در 13 و 14 اسفند ماه )، با بیان اینکه شهر هوشمند یک نگاه لوکس مدیریتی نیست و یک ضرورت به حساب می آید، عنوان کرد: برآورد شده است که ۷۰ درصد جمعیت دنیا تا سال ۲۰۳۰ در ۵ درصد وسعت کره زمین مستقر می شوند و ۷۰ درصد گازکربنیک و آلودگی محیط زیست زمین توسط آنها تولید می شود.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت شهر هوشمند نیاز به گفتمان سازی دارد و فناوری اطلاعات در مدیریت شهری باعث بهبود شاخص ها و افزایش بهروری می شود، اظهار داشت: اگر بخواهیم مدیریت منابع را بهتر انجام دهیم و با فساد مبارزه کنیم و به بهبود شاخص های محیط زیست بپردازیم، چاره ای جز حرکت به سمت شهر هوشمند نداریم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه خلاقیت بزرگترین محرک در توسعه اقتصاد دیجیتال است و کسب و کارهای نوپا با خلاقیت شکل می گیرد، افزود: امروز شهری داریم که با معضل جدی ترافیک، آلودگی و موضوعات اداری شکل گرفته است. به طوری که جامعه برای انجام امور اداری در شهرداری ها نیازمند به مراجعه حضوری است که اگر در آن شفافیت ایجاد نشود به صورت بالقوه آمادگی فساد دارند.

وی بیان کرد: تحول جز با مدیریت ایجاد نمی شود و این در حالی است که ما به تصدی گری دولتی عادت کردیم که این مساله در عرصه های نوین محتوم به شکست است.

جهرمی با اشاره به اینکه شرط لازم سپردن امور به جوانان است و امروز ‌در سازمان فناوری اطلاعات شهرداری این اتفاق افتاده است، اما شرط کافی آن اعلام شاخص هاست گفت: مثلا باید بگوییم امروز میزان معطلی در ترافیک و صف های اداری در شهرداری ها، آلودگی و میزان پخش گاز کربنیک و پارکینگ چقدر است و با توسعه شهر هوشمند می خواهیم به کجا برسیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه شهرداری تهران با توجه به وسعت شهر و حجم و گستردگی مشکلات و موضوعات می تواند پدر شهرداری های دیگر باشد و در جلسه قبلی با شهردار تهران و رییس سازمان مناطق آزاد مقرر شد فاز مطالعاتی شهر هوشمند به صورت پایلوت در یکی از مناطق آزاد اجرا شود، ادامه داد: در این راستا مذاکراتی با شهردارهای مشهد، شیراز و یزد در سفرهای استانی نیز صورت گرفته و این شهرها نیز بدنبال شهر هوشمند هستند.

جهرمی یکی از معضلات امروزه توسعه زیرساخت ها را مشکل اپراتور تلفن همراه با شهرداری ها اعلام کرد و عنوان کرد: نتیجه این است که در متروها که روزانه جمعیت زیادی را جابه جا می کنند، یک اپراتور تلفن همراه آنتن می دهد و دیگری نمی دهد و مردم محروم‌ می شوند؛بخشی از این مساله به مدیریت ما بر می‌گردد و بخش دیگری به تعاملات با مدیریت شهری مرتبط است.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم با تعامل با شهرداری ها تغییرات جدی در زندگی مردم به واسطه مدل همکاری ایجاد کنیم، یادآور شد: البته نباید از تبلیغات غافل ماند چرا که من با وجود فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از مصادیق شهر هوشمند فقط سرویس ۱۳۷ را می شناسم. به همین دلیل لازم است خدمات شهری ایجاد کرده را تبلیغ کنیم و به این نکته توجه داشته باشیم که یکی از مولفه های شهر هوشمند، شهروند هوشمند است پس باید وی را آگاه کنیم.

ارسال نظر