دانشگاه تهران با شاتل قرار داد امضاء کرد

کلیک - شاتل با پردیس دانشکده‌‌های فنی دانشگاه تهران برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و بهره‌گیری از توان علمی بخش دانشگاهی کشور، قرارداد همکاری امضاء کرد.

دانشگاه تهران با شاتل قرار داد امضاء کرد

ناصر سلطانی، رئیس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران در مورد همکاری با شرکت شاتل اعلام کرد که این قرارداد می‌تواند شروعی بر همکاری فناوری-علمی دو مجموعه با هم باشد. این فعالیت با عنوان «دانشکده سرمایه‌گذار» انجام خواهد شد.

حسن شانه‌ساززاده رئیس هیئت مدیره گروه شرکت‌های شاتل در مراسم امضای قرارداد همکاری با پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران گفت که در سال‌های گذشته به این مهم دست یافته‌ایم که پیشرفت یک سازمان تنها تمرکز روی سود مالی نیست. تحقیق و توسعه در بازار فناوری اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین خاطر برای رسیدن به این موضوع در شاتل، دانشگاه تهران را به عنوان شریک استراتژیک خود در حوزه علمی-فناوری انتخاب کردیم.

رئیس هیئت مدیره شاتل در ادامه توضیح داد: «از ماه‌های گذشته پروژه‌های متفاوتی را در حوزه فناوری اطلاعات توسط تیم‌های مربوطه در شاتل تعریف کرده‌ایم که قرار است دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران این امور را به صورت برون‌سپاری انجام دهند.»

به گفته‌ی شانه‌ساززاده، در صورت موفق بودن همکاری دانشگاه تهران و شاتل، کسب‌وکار جدیدی به صورت شرکت مشترک بین این دو مجموعه شکل خواهد گرفت. شاتل پیش از این نیز در دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های مهارتی و جذب کارآموز با دانشگاه‌های مختلف کشور کار کرده است اما این قرارداد، همکاری علمی شاتل با دانشگاه‌ها را به صورت سیستمی و اقتصادی در قابل تحقیق و توسعه پیش خواهد برد.

مجید نیلی احمدآبادی رئیس دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران اعلام کرد: «پس از این رویکرد دانشگاه‌ها بیشتر به صورت آموزشی بود و پس از آن به سمت و سوی امور پژوهشی رفته است. امروزه با توجه به دانش و فناوری معطوف به اقتصاد دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها باید زیرساخت‌ها و زمینه‌های کارآفرینی را برای دانشجویان آماده کنند و با نگرش خلق ثروت دانش‌بنیان، در حوزه‌های دانشی و فناوری‌های روزآمد هدف‌گذاری کنند.»

به گفته‌ی نیلی، این قرارداد، شروع همکاری‌های فناوری و علمی با یک شرکت بخش خصوصی در قالب طرح مذکور بوده که در پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکترا تعریف می‌شود. این حرکت آغاز تحولی بزرگ برای ارتباط بیشتر صنایع با دانشگاه‌ها است. در حقیقت مشارکت با دانشجویان و نخبگان دانشگاه‌های برتر، ارزش نهادن به آنان و با انگیزه کردن سرمایه‌های آینده کشور است.

ارسال نظر