رشد پرسرعت استفاده از پزشکی راه دور

با افزایش سرعت اتصالات اینترنت و همه‌گیر شدن تلفن‌های هوشمند و همین‌طور تغییرات استانداردهای بیمه، بیشتر ارائه‌دهندگان سلامت در حال تغییر رویه به ارتباطات الکترونیکی برای انجام کارها هستند.

رشد پرسرعت استفاده از پزشکی راه دور

به گزارش کلیک، پزشکان از طریق تلفن، ایمیل و وب کم با بیماران خود در ارتباط هستند. آن‌ها همچنین از طریق ارتباط الکترونیکی با یکدیگر مشورت می‌کنند تا به در موردحمله قلبی یا سکته تصمیم‌گیری کنند. بیماران نیز با دستگاه‌های جدید برای اندازه‌گیری فشارخون، ضربان قلب و سایر علایم حیاتی استفاده می‌کنند و از این طریق پزشک آن‌ها می‌تواند بیمار را در شرایط خانه مدیریت کند.

پزشکی از راه دور نیز باعث می‌شود در نقاط دور از دسترس نیز به متخصصین دسترسی داشته باشند. پزشکان بدون مرز پنج تا ده بار در روز به سوالات در مورد بیماری‌های سخت به پزشکان نیجریه، سودان جنوبی و سایر مکان‌ها پاسخ می‌دهند.

خارج از سنت لوئیس، یک بیمارستان بدون تخت با نام مرکز مراقبت مجازی وجود دارد که پزشکان به‌نوبت در آنجا خدمت می‌کنند. در این مرکز پزشکان برای بخش مراقبت‌های ویژه، اتاق‌های اورژانس و دیگر برنامه‌ها برای ۳۸ بیمارستان کوچک‌تر در کارولینای شمالی، حمایت از راه دور ارائه می‌دهند.

در بخش TeleICU یا ICU از راه دور در پشت مانیتورهای بزرگ می‌نشینند و داده‌ها را از بیماران ICU در نقاط دورافتاده جمع‌آوری می‌کنند و نشانه‌های مشکلات قریب‌الوقوع را تعیین می‌کنند. در صورت لزوم پزشکان این مرکز می‌توانند از طریق دوربین روی کوچک‌ترین نوشته‌ها نیز زوم کنند.

وینایا سرمادیوی، یک متخصص مراقبت ویژه می‌گوید "این کار تقریبا مثل این است که در کنار بیمار باشم. شاید نتوانم به او شوک بدهم اما می‌توانم به پرستاران حاضر دستور دهم."

در سال گذشته مراقبت‌های ICU سنت لوئیس شاهد افزایش ۳۵ درصدی زنده ماندن بیماران بوده‌اند. درواقع ۱۰۰۰ بیمار که انتظار می‌رفت فوت شوند، در عوض زنده و سالم به خانه بازگشتند.

برای درک بیشتر گسترش پزشکی از راه دور بد نیست بدانید که سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون آمریکایی نوعی مراقبت پزشکی از راه دور دریافت کرده‌اند. انجمن پزشکی از راه دور آمریکا پیش‌بینی می‌کند این رقم امسال ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

البته این آمار باعث نمی‌شود که بگوییم تله پزشکی به تمام بخش‌ها راه پیداکرده است. در یک نظرسنجی از ۵۰۰ مصرف‌کننده فناوری، متوجه شدیم که ۳۹ درصد آنان حتی نمی‌دانند پزشکی از راه دور چیست و آن‌هایی که از آن استفاده نکرده بودند، ۴۲ درصد عنوان کردند که ترجیح می‌دهند به پزشک واقعی مراجعه کنند.

ارسال نظر