رشد ۲٫۵ برابری حجم بازار مخابرات ایران در دولت دوازدهم

رسانه کلیک – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی از رشد ۲٫۵ برابری حجم بازار مخابرات ایران تا پایان دولت دوازدهم بر اساس برنامه ششم توسعه خبر دارد.

رشد ۲٫۵ برابری حجم بازار مخابرات ایران در دولت دوازدهم

به گزارش کلیک ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی طی نشستی با مدیران حوزه فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طبق برنامه ششم توسعه، حجم بازار مخابرات ایران ۲٫۵ برابر و سرعت دستیابی به شبکه ملی اطلاعات باید ۳ برابر رشد پیدا کند. همچنین متوسط سرعت اینترنت که در حال حاضر ۶ تا ۸ مگابایت بر ثانیه است باید به ۲۰ مگابایت بر ثانیه ارتقا یابد.

جهرمی با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم مبنی بر رفع محدودیت‌ها برای دسترسی قانونی مردم به شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر گفت: رویکرد نظام، حمایت و تقویت از شبکه‌های اجتماعی است و کاربران در هنگام استفاده از این شبکه‌های اجتماعی باید به قوانین و فرهنگ کشور توجه داشته باشند.

وی در رابطه با فیلترینگ و راهکارهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای جلوگیری از فیلترینگ افزود: فیلترینگ در دو کارگروه تعیین مصادیق که ۶ عضو از هیئت دولت نیز در آن حضور دارند با هماهنگی دستگاه قضایی کشور پبگیری می‌شود و تلاش دولت بر این است که بتواند با ایجاد ابزارهای لازم نگرانی‌های دستگاه‌های فرهنگی، قضایی و امنیتی کشور در زمینه شبکه‌های هوشمند و اجتماعی را مرتفع کند تا در نهایت از فیلترینگ آن‌ها جلوگیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: یکی از راهکارهای کلیدی جلوگیری از فیلترینگ، توسعه ابزارهای هوشمند، مذاکره با سرویس دهندگان بین المللی است که از این طریق می‌توان از فرصت‌های فضای مجازی استفاده و از تهدیدات آن پیشگیری کرد.

ارسال نظر