سهم 65 درصدی مخابرات از بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات

رسانه کلیک - رییس هیات مدیره سابق شرکت مخابرات ایران بر تلاش برای بزرگ تر کردن سهم مخابرات از بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تاکید کرد و گفت: مخابرات بیش از 65 درصد سهم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات را در اختیار دارد.

سهم 65 درصدی مخابرات از بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا؛ برات قنبری رییس هیات مدیره سابق شرکت مخابرات ایران روز سه شنبه در مراسم معرفی مدیرعامل، هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: تلاش می شود سهم مخابرات از بازار ارتباطات به سه برابر افزایش یابد .

قنبری از تلاش برای حداقل 2 برابر کردن بازار آی تی ایران خبر داد و ادامه داد:باید برای بیش از 6 برابر کردن بازار فناوری اطلاعات تلاشی بیش از پیش بکار گرفت.

رییس هیات مدیره سابق شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مخابرات در تحول های آتی کشور نقش بسزایی خواهد داشت، خاطر نشان ساخت: مخابرات اکنون توانسته سبک زندگی آینده مردم ایران را تغییر دهد به گونه ای که بدون وجود مجموعه ارتباطی زندگی مردم با اختلال مواجه خواهد شد که نمونه آن در روزهای اخیر و با محدود شدن تعدادی از شبکه های اجتماعی رخ داد.

قنبری به تدوین برنامه ره نگاشت پنج ساله این شرکت اشاره کرد و گفت:برنامه یکپارچه سازی بخش ثابت که قدم نخست آن برداشته شده است و اکنون در مرحله آخر قرار دارد.

وی از تلاش برای آغاز شدن یکپارچه سازی بخش سیار و ثابت به زودی خبر داد و افزود: یکپارچه سازی این دو بخش بسیار مهم است که باید عملیاتی شود.

رییس هیات مدیره سابق شرکت مخابرات اظهار داشت: تحقق برنامه های مخابرات ایران نیاز به سرمایه گذاری بیش از 16 میلیارد دلاری دارد که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

قنبری چالش اصلی مخابرات را افزایش تراز ارزی عنوان کرد و گفت: اکنون تراز منفی یک میلیارد دلاری مقابل این شرکت قرار دارد که با تلاش باید آن را برطرف کرد.

وزیر ارتباطات در احکام جداگانه ای ساسان جباری را به عنوان نماینده سهام دولت و ابراهیم یافتیان به عنوان نماینده سهام عدالت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران منصوب کرد.

اکنون 50 به علاوه یک درصد سهم شرکت مخابرات ایران متعلق به شرکت توسعه اعتماد مبین است و بقیه آن در اختیار نمایندگان دولت جمهوری اسلامی ایران، شرکت های کارگزاری سهام عدالت، کارکنان شرکت مخابرات ایران و سایر سهامداران حقیقی و حقوقی قرار دارد.

ارسال نظر