از عدم تایید هک تلگرام تا انتقال سرور تلگرام به داخل ایران

طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر هک تلگرام و دسترسی هکرها به اکانت و شماره ۱۵ میلیون ایرانی منتشر شد.

از عدم تایید هک تلگرام تا انتقال سرور تلگرام به داخل ایران

به گزارش کلیک، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، در این خصوص گفت: هک تلگرام صحت نداشت و تا کنون هم این موضوع تایید نشده است ولی نرم افزار تلگرام برای حمله مناسب است. این شبکه وب بیس است و قابلیت خزش دارد؛ همچنین نرم افزار تلگرام، اپن سورس است که همین موارد شرایط را برای نفوذ و به خطر انداختن حریم خصوصی مردم در تلگرام فراهم می کند.
فیروزآبادی توضیح داد: در واقع نرم افزارهای این چنینی پلتفرم مناسبی برای هک هستند. لذا بایستی کسانی که از این پلتفرم استفاده می کنند به حریم خصوصیشان توجه کنند. باید کاربران فرض را بر این بگیرند که اطلاعاتشان در دسترس دیگران قرار می گیرد.
وی افزود: به همین دلایل اصرار داریم طرحی را داشته باشیم که به وسیله آن به زودی بتوانیم شاهد شبکه های اجتماعی بومی باشیم؛ یا اینکه شبکه های خارجی با رعایت استانداردها سرورهایشان را به داخل کشور منتقل کنند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه در خصوص انتقال سرور به ایران نیز اعلام کرد: بعضی پیام‌ رسان ‌ها برای انتقال سرور خود به ایران اعلام آمادگی کرده ‌اند، بعضی کشورها از جمله روسیه، کره و حتی خود تلگرام برای انتقال سرور به ایران اعلام آمادگی کرده‌ اند.

ارسال نظر